„Suma Waszych Głosów” – rusza kolejna kampania profrekwencyjna z udziałem influencerów i gwiazd

dodano: 
26.06.2020
komentarzy: 
0

W wyborczy weekend rusza kampania profrekwencyjna „Suma Waszych Głosów”, w której udział wzięli gwiazdy i influencerzy. Mówią oni o tym, jak duże znaczenie ma każdy głos oddany w wyborach i jak niewielka liczba może zdecydować o wyniku.

„Ilu z 4,5 miliona widzów Blowka na YouTubie nie głosuje, uważając że ich głos niewiele znaczy? A ile spośród 1,4 miliona obserwujących Maffashion na Instagramie? Gdyby ich zebrać, to 6 mln! Czyli prawie 20 proc. uprawnionych do głosowania” – zwracają uwagę organizatorzy kampanii. Sygnalizują też, że młodzi ludzie bardzo często rezygnują z głosowania, myśląc, że inni podejmą za nich decyzję. A przecież „pięć lat z jednym prezydentem to w życiu młodych wyborców bardzo długo” – czytamy.

W związku z tym znane osoby ze świata muzyki, filmu i mediów społęcznościowych apelują do swoich fanów, by wzięli udział w wyborach, które odbędą się 28 czerwca. W akcji wzięli udział m.in. Maffashion, Urszula Dudziak, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, Blowek, Dawid Kwiatkowski. Zofia Wichłacz, Olga Frycz, Anna Mucha czy Rafał Gębura. Zwracają się do nich z przesłaniem, że każdy głos jest tak samo ważny i wyjaśniają, jak duże znaczenie ma decyzja o pójściu lub niepójściu na wybory. Poza znanymi osobami w kampanii zabierają głos też młodzi wyborcy, być może nieprzekonani wcześniej do wagi swej decyzji.

Zobacz także: #MilionyPowodów. Artyści i influencerzy zachęcają do głosowania w wyborach prezydenckich

„5 lat temu różnica pomiędzy kandydatami na prezydenta w drugiej turze wyniosła 518 316 głosów. To znaczy, że głosy 260 tysięcy osób mogły wpłynąć na wynik wyborów. 260 tysięcy to dużo? No nie. 260 tysięcy to kilkanaście razy mniej niż to, ilu ludzi obserwuje Blowka na YouTubie. Julia Wieniawa ma sześć razy więcej followersów. Na zeszłorocznym Opener’ze imprezowało 110 tysięcy ludzi. A na Pol’n’rock nawet do 700 tysięcy. I tak to wygląda w liczbach” – zwracają uwagę organizatorzy.

W ramach kampanii przygotowano spot główny, trwający 60 sekund (w wariantach montażowych: 1 tura i 2 tura) oraz jego 30-sekundowe skróty (również w wariantach montażowych dla dwóch tur). Powstały także krótsze formy na Instagram. Spoty pojawią się w telewizji TVN i na YouTubie, będą także szeroko obecne w mediach społecznościowych. 

Kreacją i produkcją kampanii pro bono zajęły się agencja DDB Warszawa i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a działania PR wspiera agencja Big Picture. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin