Polityka na YouTubie. Biały Dom wygrywa wszystko

dodano: 
23.03.2016
komentarzy: 
0

Nie tak dawno pisaliśmy o wynikach dwóch części badania „Twiplomacy”, przeprowadzonego przez Burson-Marsteller. Według nich, najpopularniejszym politykiem na Instagramie i Facebooku w 2015 roku był Barack Obama. Teraz prezentujemy wyniki części trzeciej badania. Dotyczy ona aktywności światowych przywódców, rządów i organizacji międzynarodowych na YouTubie.

Z nowego badania agencji Burson-Marsteller wynika, że prawie 77 proc. rządów na świecie ma oficjalne konta na YouTubie. Większość z nich jest aktywna, a łączna liczba filmów opublikowanych przez nie do tej pory wynosi niemal 200 tys. Raport „Światowi przywódcy na YouTube”, utworzony na podstawie danych zebranych w marcu 2016 roku, informuje o 148 z 193 państw członkowskich ONZ, prowadzących oficjalny kanał YouTube.

„Szerokie wykorzystanie YouTube przez światowych liderów podkreśla rosnącą potęgę treści wideo w komunikacji i coraz większe znaczenie tego medium w przekazywaniu informacji obywatelom na całym świecie. Filmy są obecnie głównym elementem każdej udanej kampanii komunikacyjnej” - powiedział Donald A. Baer, Worldwide Chair and CEO, Burson-Marsteller.

W raporcie czytamy również o tym, w jaki sposób przywódcy korzystają z YouTube’a. Okazuje się, że traktują go przede wszystkim jako kanał jednokierunkowy, nie zaś jako narzędzie do angażowania społeczności. Niektórzy przywódcy odpowiadają na pytania odbiorców, inni nie korzystają z opcji komentowania, „lubię to” czy „nie lubię”. Serwis wykorzystują do archiwizacji filmów, jest dla nich narzędziem do łatwego wyszukiwania wideo.

Popularność YouTube’a jako narzędzia cyfrowej dyplomacji widać nie tylko w liczbie światowych przywódców posiadających konta, ale także w odsetku wyświetleń na kanałach liderów, który wynosi 1,2 miliarda – wynika z raportu.

Ponadto, YouTube to nie tylko źródło informacji, ale też rozrywki, a dostarczają jej również światowi przywódcy. Jak podaje raport, w 2007 roku najczęściej oglądanym politycznym filmem był ten, przedstawiający ówczesnego senatora Obamę tańczącego do piosenki Beyoncé z amerykańską komiczką i prezenterką Ellen DeGeneres. W 2013 roku natomiast popularnością cieszył się opublikowany przez Biały Dom dowcip z okazji prima aprilis, zatytułowany „Specjalna Wiadomość od Prezydenta”. Jego głównym bohaterem jest Robby Novak, który na konferencji prasowej wystąpił w roli prezydenta USA.

Jaki profil cieszy się największą popularnością na YouTubie? Kanał Białego Domu. Badanie wykazało, że właśnie jego śledzi najwięcej internautów (prawie 700 tys. subskrybentów) oraz że to on odnotował najwięcej interakcji. Z kolei największą liczbę wyświetleń filmów, średnią oglądalność, liczbę „polubień” i interakcji pod filmami ma konto kampanijne Baracka Obamy (530 tys. subskrybentów). W pierwszej trójce znalazło się również konto premiera Indii z 300 tys. subskrybentów. Pod względem poziomu zaangażowania, pierwsze miejsce również należy do Białego Domu z 3,5 mln komentarzy i „poślubień”. Za nim, z 2,2 mln interakcji uplasował się Barack Obama, a następnie Narendra Modi, która ma na swoim koncie 600 tys. interakcji. Do piątki najabrdziej aktywnych profili na YouTubie należą kanały: Gabinetu prezydentów Kolumbii i Filipin, Departamentu Stanu Stanów Zjednoczonych, Białego Domu i gabinetu prezydenta Meksyku. Każdy z nich opublikował ponad 6 tys filmów.

Badanie jest częścią dorocznego projektu „Twiplomacy”. Na początku obejmował Twittera, zaś w bieżącym roku poszerzany jest o kolejne platformy społecznościowe: Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Google+, a także Snapchata i Vine’a. Analiza poszczególnych serwisów będzie publikowana co miesiąc. W maju 2016 roku  natomiast opublikowane zostanie kompletne badanie.

Wyniki badania tutaj.

Żródło: http://www.burson-marsteller.com/what-we-do/our-thinking/world-leaders-o...

(ak)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin