Twitter wprowadza nowe zasady dotyczące zmanipulowanych treści

dodano: 
07.02.2020
komentarzy: 
0

Twitter postanowił wprowadzić nowy regulamin dotyczący zmanipulowanych i fałszywych zdjęć, filmów i informacji. Zasady powstały na podstawie uwag użytkowników, o które portal społecznościowy poprosił pod koniec października 2019 roku.

Jak czytamy na oficjalnym twitterowym blogu, internauci z całego świata wyrazili swoje zdanie ponad 6,5 tys. razy. Serwis społecznościowy konsultował się także z przedstawicielami obywatelskich organizacji pozarządowych oraz ekspertami akademickimi. Jak wynikło z rozmów, ludzie zdają sobie sprawę z zagrożenia, jakim są zmanipulowane treści, i oczekują od Twittera, że „coś z tym zrobi”. Zdaniem użytkowników portal powinien przede wszystkim oznaczać wpisy, które nie przedstawiają prawdy, usuwać posty szkodliwe oraz banować konta osób publikujących tego typu treści.

Na podstawie tych wniosków Twitter dodał do swojego regulaminu trzy nowe zasady, na podstawie których będzie podejmować decyzję o oznaczeniu lub usunięciu podejrzanego wpisu.

Pierwsza zasada dotyczy rozróżnienia, czy dana treść faktycznie została sfabrykowana. Pod uwagę będą brane czynniki takie jak: liczba oraz typ zmian wprowadzonych do informacji oryginalnej oraz dodanie lub usunięcie efektów wizualnych i dźwiękowych.

Następnie pod uwagę będzie brany kontekst, który może powodować zmieszanie i niezrozumienie. Będzie on sprawdzany na podstawie tego, czy tweet linkuje do pełnej wiadomości, metadanych oraz informacji o użytkowniku, jakie zamieścił na swoim profilu.

Jako ostatnie sprawdzane będzie, czy celem zamieszczenia tej treści jest zagrożenie bezpieczeństwu publicznemu lub spowodowanie poważnych szkód. Wpis zostanie zaklasyfikowany jako szczególnie szkodliwy, jeśli będzie nosił znamiona groźby, prześladowania, zastraszania, zagraża prywatności albo prowadził do masowej przemocy lub powszechnych niepokojów społecznych. Tego typu posty będą usuwane z platformy.

tabela
Źródło: blog.twitter.com

Oprócz oznaczania zmanipulowanych treści, Twitter będzie również ostrzegał o tym użytkowników, którzy chcieliby je „podać dalej”. Widoczność tego typu wpisów będzie także znacząco zmniejszona. Zmiany zaczną obowiązywać od 5 marca 2020 roku. (ak)

Źródło:

blog.twitter.com, Building rules in public: Our approach to synthetic & manipulated media, Yoel Roth, Ashita Achuthan, 04.02.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin