WhatsApp wprowadza nowe rozwiązanie ułatwiające kontakt z firmami

dodano: 
13.07.2020
komentarzy: 
0

WhatsApp udostępnia w aplikacji nowe rozwiązanie dotyczące kontaktowania się z firmami. Jak tłumaczy serwis społecznościowy, świat doszedł do momentu pandemii, w którym marki przygotowują się do ponownego otwarcia lub rozszerzenia swojej działalności online. Czytamy, że w tym czasie użytkownicy potrzebują łatwego sposobu na porozumienie się z nimi, aby móc zadawać im pytania lub wyszukać produkt do ewentualnego zakupu.

Wprowadzoną przez WhatsAppa nowością jest możliwość rozpoczęcia czatu z firmą za pomocą kodu QR. Do tej pory rozmowę można było zacząć dopiero, gdy dodało się markę do listy kontaktów. Teraz będzie można zrobić to przez zeskanowanie kodu umieszczonego na stronie, opakowaniu produktu lub paragonie.

Po zeskanowaniu kodu QR otworzy się okno czatu z opcjonalną automatyczną wiadomością, jaką stworzyła firma, aby ułatwić nawiązanie rozmowy. Czytamy, że dzięki narzędziom do komunikacji, które znajdują się w aplikacji, marki będą mogły błyskawicznie udzielać informacji lub przesyłać katalogi z produktami lub oferowanymi usługami.

whatsapp

Źródło: blog.whatsapp.com

Jak przypomina WhatsApp, katalogi zostały wprowadzone w 2019 roku i stały się popularną metodą wykorzystywaną w rozmowach firm z użytkownikami. Czytamy, że miesięcznie ponad 40 mln odbiorców wyświetla katalogi w aplikacji.

Dodatkowo serwis społecznościowy umożliwia teraz udostępnianie katalogów lub pojedynczych produktów przez skopiowanie linku i umieszczenie go m.in. na stronach internetowych, Facebooku i Instagramie. Linki do katalogów są już dostępne dla firm na całym świecie.

Kody QR są dostępne od 9 lipca 2020 roku dla firm na całym świecie, które korzystają z aplikacji WhatsApp Business lub interfejsu WhatsApp Business API. (ak)

Źródło:

blog.whatsapp.com, Nowe metody kontaktu z firmami w WhatsApp, 09.07.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin