Wideo w komunikacji. Ile kosztuje film korporacyjny?

dodano: 
11.05.2016
komentarzy: 
1

Jak powstaje animacja? Jak wykorzystać wideo w komunikacji? Jak wyłonić dobrego podwykonawcę? Jak współpracować z domem produkcyjnym? Jak budżetować produkcje filmowe? Zapraszamy do oglądania filmów, w których podstawowe zagadnienia z dziedziny produkcji filmowej omawiał będzie Michał Gmitruk, producent filmów korporacyjnych. PRoto.pl jest partnerem cyklu.

Odcinek 3. Ile kosztuje film korporacyjny?

Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć. Najprostszą produkcję filmową możemy zrealizować przy dostępnych obecnie technologiach praktycznie bez budżetu. Wystarczy smartphone albo kamera GoPro. Ogólnodostępne narzędzia do edycji takie jak iMovie i muzyka na licencji Creative common pozwolą łatwo zmontować zarejestrowany materiał.

Jeśli zależy Ci na profesjonalnej produkcji, możesz zrealizować film z niezbyt skomplikowanym scenariuszem i bez zaawansowanej postprodukcji już za kilkanaście tysięcy złotych. Warunkiem jest to, aby produkcja zamknęła się maksymalnie w 2 dniach zdjęciowych i była zrealizowana możliwie prostymi środkami.

Jeżeli możliwości budżetowe pozwalają Ci na nieco więcej swobody, możesz pomyśleć o scenariuszu, który uwzględni zatrudnienie profesjonalnych aktorów, wynajęcie atrakcyjnych lokalizacji, przygotowanie scenografii, realizację zdjęć najwyższej jakości sprzętem i animowane grafiki. Na taką produkcję trzeba zarezerwować już nie kilkanaście, ale kilkadziesiąt tysięcy złotych. Co składa się na taką kwotę?

 

 

ZOBACZ TEŻ ODCINEK 1. JAK POWSTAJE ANIMACJA?

 

ODCINEK 2. JAK PRZYGOTOWAĆ BRIEF DO PRODUKCJI FILMU?

 

Michał Gmitruk

Producent krótkich form filmowych. Profesjonalista pod każdym względem. Z rynkiem mediów związany od 2000 roku. Najpierw jako fotograf i producent sesji zdjęciowych współpracował z takimi tytułami jak Przekrój, Forbes czy Harvard Business Review Polska. Zdobywał nagrody na konkursach fotografii prasowej. Absolwent Ekonomii na UW oraz Produkcji Fimowej i Telewizyjnej na Uczelni Łazarskiego.

Realizacja filmów: Michał Gmitruk Production www.gmitruk.com

Zobacz też blog

 

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
11.05.2016
18:00:34
Łukasz Zając
(11.05.2016 18:00:34)
Masz rację, ale dobrze wiesz, że to pomysł (idea przewodnia) powoduje, że film osiąga zakładany efekt. Płacimy za pomysł, nie tylko za realizację. Co więcej, poza filmem, musi być budżet na promocję. Można wydać 30-50 tys. zł i film będzie miał 300 odsłon...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin