Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla nerdów

dodano: 
16.03.2017
komentarzy: 
0

Temat wirtualnej rzeczywistości przestał być traktowany wyłącznie w kategorii zabawki dla dużych dzieci. IMM zmonitorował to wirtualne zagadnienie w internecie i mediach społecznościowych, żeby zaprezentować bardzo rzeczywiste wyniki. Rośnie nie tylko skala wzmianek w mediach o VR, na bieżąco pojawiają się także doniesienia o kolejnych zastosowaniach technologii w praktyce.

Według danych pozyskanych z analizy monitoringu IMM liczba publikacji związanych z VR wzrosła ponad czterokrotnie na przestrzeni ostatnich trzech lat. W lutym tego roku opublikowano niemal sześć tysięcy artykułów oraz postów na portalach, Facebooku i Twitterze. Wraz z popularyzacją tej technologii można było spodziewać się także wzrostu zaangażowania w internetowe dyskusje omawiające sprzęt, zastosowanie i doświadczenia zdobyte w wirtualnym świecie.
 

 

Każdy istotny wzrost zainteresowania określoną tematyką w sieci widoczny w wynikach z monitoringu powinien być naturalnym bodźcem do działania. W tym przypadku dla producentów sprzętu oraz oprogramowania VR – włączając się do dyskusji, mogą nie tylko zwiększyć świadomość swojej marki w ścisłej grupie docelowej, lecz także pomagać i doradzać z pozycji eksperta. Mogą również pozostać czujnym obserwatorem – analizować wpisy pojawiające się w sieci, na przykład te, w których produkt jest oceniany, lub po prostu szukać nowych pomysłów i inspiracji wśród licznych komentarzy.
 

 

Informacje na temat wirtualnej rzeczywistości pojawiają się głównie na Facebooku, Twitterze i specjalistycznych portalach – wynika z analizy monitoringu internetu i mediów społecznościowych IMM. Co jednak ważniejsze, posty publikowane w social mediach generują bardzo duże zaangażowanie internautów (w skali niecałego tygodnia to niemal 88 tysięcy interakcji). Widoczne jest to między innymi w wysokim odsetku (ponad 40 procent wszystkich interakcji) liczby komentarzy w stosunku do liczby postów – przede wszystkim pod youtubowymi produkcjami w kontekście gier komputerowych.

Zdecydowana większość publikowanych treści zawiązanych z wirtualną rzeczywistością dotyczy właśnie technologii i gamingu. Specjaliści oraz użytkownicy wymieniają się ciekawostkami, informacjami i recenzjami o najnowszych oprogramowaniu i sprzęcie.

Wirtualna rzeczywistość to również bardzo realne zastosowania. Z monitoringu internetu IMM wynika, że temat VR przewija się dość często na portalach i w dyskusjach w mediach społecznościowych poświęconych motoryzacji.

 

 

Nowe technologie wykorzystywane są w dotykowych wyświetlaczach, ale przede wszystkim stały się hitem wszelkich prezentacji na premierach i wydarzeniach promocyjnych. Tam dzięki okularom VR można zwiedzić wirtualny salon a nawet wybrać się na jazdę próbną. Potencjał wirtualnej rzeczywistości został także dostrzeżony w sektorze medycznym, gdzie mówi się o możliwościach wykorzystania tej technologii do rehabilitacji, terapii bólu oraz symulacji operacji.

VR otwiera także nowe możliwości dla turystyki. Już teraz uczestnicy targów i konferencji mogą zagrać w specjalnie sprofilowane gry z funkcją wirtualnej rzeczywistości, natomiast turyści nie muszą wychodzić z domu, żeby zwiedzić dany region, zabytek czy muzeum. Poszerzone o kolejny wymiar doznania proponowane są także przy okazji licznych wydarzeń kulturalnych, podczas których elementy VR uzupełniają widowiska muzyczne, taneczne czy teatralne.