Wybrano nowe logo warszawskiego transportu publicznego

dodano: 
28.09.2017
komentarzy: 
0

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozstrzygnął konkurs na logo warszawskiego transportu publicznego. Spośród 189 prac wybrano projekt firmy TypeThree.

Prace konkursowe oceniało jury w składzie: Robert Zydel – dyrektor Biura Marketingu Miasta, Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Katarzyna Strzegowska – zastępca dyrektora ZTM, prof. Piotr Garlicki i prof. dr hab. Dawid Korzekwa z Akademii Sztuk Pięknych, Andrzej Budek – założyciel studia KOTBURY, Magdalena Ponagajbo z Mamastudio i Emilia Bojańczyk z Podpunktu.

Do drugiego etapu konkursu – zaprojektowania głównego logotypu warszawskiego transportu publicznego wraz z odmianami dla wybranych środków transportu – w lipcu 2017 roku wyłoniono pięciu finalistów.

Wybrano logo zaprojektowane przez konsorcjum TypeThree (Type2 i Threedotstype). Zwycięzca otrzymał nagrodę w wysokości 70 tys. złotych.

W ocenie jury ten projekt „doskonale identyfikuje »warszawskość« komunikacji miejskiej i poszczególnych elementów całego systemu”. „Choć nawiązuje do tradycji to jednocześnie jest szalenie nowoczesny i bardzo długo się nie zestarzeje” – czytamy w komunikacie prasowym.

Na stronie Type2 znalazł się następujący opis projektu: „Punktem wyjścia dla logo Transportu Publicznego w Warszawie była próba bezpośredniego przetłumaczenia nazwy »Warszawski Transport Publiczny« na język form wizualnych. Dominującym elementem sygnetu jest litera »T« – jak »transport« – której nadaliśmy cechy, kojarzone z tym, co warszawskie i publiczne. Z symbolu warszawskiej syrenki zapożyczyliśmy charakterystyczny ogon. Znak został umieszczony w okręgu, symbolizującym inkluzywność, solidność, dostępność i sferę tego, co wspólne”.

Nowe logo stopniowo będzie pojawiać się na pojazdach, parkingach, rowerach, biletach czy elementach informacji pasażerskiej. Do tej pory w przestrzeni stolicy funkcjonuje kilka znaków graficznych dotyczących transportu, m.in. logo Zarządu Transportu Miejskiego, symbol promocyjny miasta „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, herb Warszawy czy logotypy poszczególnych spółek transportowych. Teraz oznaczenia zostaną ujednolicone - zastąpi je jedno logo. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin