Żabka oskarżana o kopiowanie komunikacji influencerki. Sieć przeprasza

dodano: 
02.09.2021
komentarzy: 
0

Sieć sklepów Żabka zmieniła styl komunikacji w mediach społecznościowych. Internauci dopatrzyli się w nim inspiracji instagramowym kontem jednej z kasjerek, która z własnej inicjatywy opowiadała o pracy w firmie. Krytykują firmę, a ta przekazuje, że jest „zaskoczona komentarzami”, jednak na Stories przeprasza autorkę profilu.

Pod koniec sierpnia Żabka wprowadziła w swoich kanałach społecznościowych nowy sposób komunikacji – postawiła na luźny styl, zamiast grafik produktowych publikuje memy, „nieudolne” grafiki i popularne w sieci hasła, np. „Jakie sosiwo wariacie”, „byczku”.

Pod nowymi postami internauci nie szczędzą krytyki pod adresem Żabki. Ich zdaniem nowy styl komunikacji sieci jest inspirowany lub wręcz skopiowany z profilu Frogshoposting na Instagramie, prowadzonego w podobnym stylu, a utworzonego znacznie wcześniej. Jego autorką jest pracownica jednego ze sklepów sieci, Viola, która na koncie opowiada o pracy w sklepie, produktach czy aplikacji Żabki.
 
Komentujących oburzył fakt, że firma zdecydowała się na podobną komunikację bez współpracy z autorką instagramowego konta. Ich zdaniem sieć powinna zaproponować kobiecie współpracę, a nie kopiować jej pomysły i zlecać działania zewnętrznej agencji.

Twórczyni konta Frogshoposting pod jednym z postów zamieściła komentarz „Fajnie, fajnie. Jak będziecie chcieli korepetycji z memów to jeszcze gdzieś znajdę wolne terminy”. Na swoim profilu zamieściła post z hashtagiem „#niepuszczętegopłazem”. Tym hashtagiem posługują się również komentujący posty Żabki oraz udostępniający informacje o sprawie w social mediach.

Źródło: instagram.com/frogshoposting

Żabka w odpowiedzi na zadane przez PRoto.pl pytanie o sprawę przekazała, że „jest zaskoczona” wspomnianymi komentarzami dotyczącymi kampanii. „Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat ’00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek” – wyjaśnia Żabka. „Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę” – zapewniła sieć sklepów. Dodała także, że kampania została opracowana przez wewnętrzny zespół marketingu firmy we współpracy z Grupą Kreatywną CUKIER.

Źródło: instagram.com/zabkapolska

W Stories na Instagramie Żabka również odniosła się do sprawy. Firma przeprasza influencerkę i zaprasza ją do współpracy. „Oceniacie nas i słusznie, ale naszym zdaniem nie za to co zrobiliśmy, ale czego nie zrobiliśmy. A czego nie zrobiliśmy? Nie zaprosiliśmy Violi do naszej komunikacji! Shame on us. Przepraszamy” – napisała Żabka. Sieć handlowa zapowiedziała powołanie „Rady Programowej Instagrama Żabki, żeby więcej takie sytuacje nie miały miejsca”. „To Wasi przedstawiciele będą odpowiadali za różne elementy komunikacji na IG” – deklaruje Żabka, prosząc Violę o kontakt. W komentarzach internauci zwrócili uwagę, że sieć powinna sama odezwać się do twórczyni, a nie prosić ją o wiadomość. Żabka w odpowiedzi zapewniła, że skontaktowała się z instagramerką. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin