ZFPR wzywa Kompanię Piwowarską do unieważnienia przetargu

dodano: 
11.12.2014
komentarzy: 
2

Oficjalny protest ZFPR dotyczący przetargu Kompanii Piwowarskiej:

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Związek Firm Public Relations wystosował dziś oficjalny protest przeciwko przyjętym zasadom przetargu na wybór agencji PR, ogłoszonego przez Kompanię Piwowarską na początku listopada 2014 r.

Protest odnosi się przede wszystkim do kwestii naruszenia przez Kompanię Piwowarską sprawiedliwych zasad rynkowej współpracy zgodnych z ideą odpowiedzialnego biznesu, a także z obowiązującymi przepisami prawa.  Zarząd ZFPR wzywa przy tym Kompanię Piwowarską do unieważnienia obecnego postępowania przetargowego i rozpisania konkursu na nowo z uwzględnieniem wniosków przedstawionych w oficjalnym proteście.

Związek wskazuje na konkretne elementy postępowania przetargowego, które naruszają zasady partnerskiej współpracy takie jak: utajnienie przetargu, klauzule pozwalające na nierozstrzygnięcie przetargu bez żadnych konsekwencji po stronie zamawiającego, wykorzystanie własności intelektualnej agencji bez gratyfikacji, brak określenia budżetu/budżetów na działania objęte konkursem oraz zawyżenie terminów płatności. To praktyki, które coraz częściej pojawiają się w niektórych przetargach na usługi public relations, jednak to pierwszy taki przypadek, w którym organizator przetargu (w tym przypadku Kompania Piwowarska) zastosował je wszystkie jednocześnie. To było bezpośrednim powodem, dla którego ZFPR zdecydował się na upublicznienie w/w protestu w nadziei, że to postępowanie stanie się kanwą do dyskusji na temat dobrych zasad przeprowadzania przetargów na usługi public relations i pozwoli na stopniowe eliminowanie takich przypadków z rynku.

Jednocześnie, odpowiadając na propozycję spotkania z przedstawicielem Kompanii Piwowarskiej, Związek Firm Public Relations wyraża gotowość rozmów z każdą firmą, która jest otwarta na dialog i doradztwo w zakresie organizacji przetargów w sposób zgodny z dobrymi praktykami rynkowymi.

Z pełnym tekstem protestu ZFPR można zapoznać się na stronie internetowej Związku

 

Poprosiliśmy też o komentarz przedstawicielkę Kompanii Piwowarskiej.

 

Aleksandra Zarychta-Kuzalska, kierownik ds. PR marek, Kompania Piwowarska

Przetargu nie odwołujemy, bo są agencje (w tym te należące do ZFPR), które chcą z nami pracować. Poza tym rezygnacja potencjalnych rywali zwiększa szansę pozostałych firm na wygraną w procesie. Działania ZFPR są nieuzasadnione i krzywdzące dobre imię Kompanii Piwowarskiej, gdyż oskarżenia zostały wysnute bez znajomości ostatecznego briefu. Dzisiaj ponownie zaprosimy Związek na spotkanie i dopiero po tym spotkaniu będziemy mogli szerzej ustosunkować się do tej sprawy.

komentarzy:
2

Zobacz także...

Spis praktyk dla agencji jest już gotowy, po weekendzie majowym Związek zacznie zbierać opinie na jego temat wśród swoich członków...

Program współpracy zakłada realizację przynajmniej 11 spotkań poświęconych temu zagadnieniu...

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
15.12.2014
13:07:24
proton
(15.12.2014 13:07:24)
ano dowiedzieliśmy się panie Szymonie, że nie chodzi tu tylko o gratyfikację za opracowanie gotowych koncepcji kreatywnych przez uczestniczace agencje, ale też o możliwość podania do publicznej wiadomości faktu uczestniczenia w przetargu, ewidentne nadużycie w wykorzystaniu zasobów intelektualnych agencji ponad standard, zagwarantowanie sobie możliwości nierostrzygnięcia przetargu pomimo zaangażowania aż 12 agencji, niepodanie budżetów promocyjnych poddające w wątpliwość samą chęć skorzystania z pomocy agencji zewnętrznej i wreszcie 90-cio dniowy termin płatności łamiący obowiązujące przepisy prawa. Mało? Panie Szymonie, jedno słowo ciśnie mi się na usta: wstyd
11.12.2014
14:46:59
proton
(11.12.2014 14:46:59)
Ciekaw jestem jak po lekturze protestu odniesie się teraz do niego pan Szymon Sikorski. Panie Szymonie, czy nadal chciałby Pan brać udział w takim przetargu??
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin