Złote Spinacze 2020 wręczone!

dodano: 
28.01.2021
komentarzy: 
0

21 Złotych, 32 Srebrne i 26 Brązowych – tyle nagród przyznano w konkursie Złote Spinacze 2020. 28 stycznia podczas gali online ogłoszono zwycięzców XVIII edycji konkursu, którego organizatorem jest Związek Firm Public Relations. Nagrody przyznano łącznie 33 kategoriach konkursowych. Tytanowego Spinacz otrzymała w tym roku Grupa Komunikacja Plus, tytuł kampanii PR XX-lecia otrzymał natomiast projekt „Ogólnopolski Program dla Młodzieży »Mam Haka na Raka«”.

Gala została zorganizowana całkowicie online, a poprowadzili ją wspólnie Małgorzata Mejer, przewodnicząca jury, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble, oraz Adam Jarosz, prezes ZFPR. Jury wybrało nagrodzone projekty spośród 93 nominacji. W tym roku spłynęło blisko 400 zgłoszeń do konkursu.

Z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations w tym roku utworzono jubileuszową kategorię – Kampania PR XX-lecia. Jej celem było przypomnienie projektów, które miały szczególny wpływ na rozwój polskiej branży PR, a także na profesjonalne postrzeganie praktyki public relations. O zwycięzcy w tej kategorii decydował werdykt wszystkich sześciu grup jurorskich. Nagroda została przyznana Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polskiej Unii Onkologii oraz Fabryce Komunikacji Społecznej za projekt „Ogólnopolski Program dla Młodzieży »Mam Haka na Raka«”.

Przyznany został również Tytanowy Spinacz dla „najlepszego w konkursie” – ta nagroda, przyznana na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu, trafiła po raz pierwszy do Grupy Komunikacja Plus.

Specjalną kategorią tej edycji konkursu było także COVID-19 PR response, w której statuetki przyznano za cztery projekty. Złoto otrzymały D*fusion communication i ESL Polska za komunikację kryzysową Intel Extreme Masters Katowice, srebrem nagrodzono kampanię Biedronki „Blisko mimo wszystko!” autorstwa Hill+Knowlton Strategies, a brąz zdobyły Mastercard, Solski Communications i Isobar (Dentsu Polska) za projekt „Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl” oraz 38 Content Communication i TVN Discovery za „Kino 2020 –  Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny”.

Po raz trzeci w historii konkursu przyznana została nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymały Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD za projekt „Dzień na U”.

 

Lista wszystkich nagrodzonych projektów przedstawia się następująco:

Kategorie główne:

 

PR korporacyjny

ZŁOTO

„Koleje Dolnośląskie na dobrych torach” – Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

BRĄZ

„Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” – Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata - Media

 

PR produktu

ZŁOTO

„Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki” – Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

SREBRO

„Death Stranding” – MSL, PlayStation Polska

BRĄZ

„Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl” – Mastercard, Solski Communications, Isobar (Dentsu Polska)

 

Issue management i komunikacja kryzysowa

ZŁOTO

„Test na »prodzie« i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ” – mBank

Czytaj też: „mBank pozdrawia”, czyli jak wpadka z powiadomieniami push wyglądała od kuchni

SREBRO

„Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook” – Mondial Assistance

 

Advocacy i Public Affairs

ZŁOTO

„Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski” – Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

„Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki – Tugether” – Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

BRĄZ

„Uwaga, dziura w Tarczy!” – Konfederacja Lewiatan

 

Kampania społeczna

ZŁOTO

„#WzywamyPosiłki” – Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

SREBRO

„BEZ JAJ” – OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

BRĄZ

„ANTYSMOG SONG” – OLX, F25 PRODUCTION HOUSE, 23HEROES

 

PR pro bono

ZŁOTO

„Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum” – 38 Content Communication, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

SREBRO

„ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy” – Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

SREBRO

„Zostań z muzyką” – Projekt PR

 

Covid-19 PR response

ZŁOTO

„Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020” – D*fusion communication, ESL Polska

SREBRO

„Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii” – Biedronka/ Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

BRĄZ

„Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl” – Mastercard, Solski Communications, Isobar (Dentsu Polska)

BRĄZ

„Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny” – 38 Content Communication, TVN Discovery

 

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

„Brilliant in Quality” – Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

SREBRO

„NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe” – Nationale Nederlanden

 

Event komercyjny

BRĄZ

„POCIĄG DO ZMIAN” – Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

 

Event społeczny

SREBRO

„OLX LECIMY Z POMOCĄ” – OLX

BRĄZ

„Najpiękniejsza domówka świata” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

BRĄZ

„»Rolling2Zwrotnik« - wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze” – Human Signs, Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!

 

Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

„Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy!” – Good One PR

SREBRO

„Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców” – Acer Polska

BRĄZ

„Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile” – 24/7Communication, T-Mobile Polska

 

Sustainability i CSR Communications

SREBRO

„FASOFF” – MOSQI.TO, KOMPANIA PIWOWARSKA

BRĄZ

„Ty nie zauważysz. Środowisko tak” – 24/7Communication, McDonald's Polska

 

PR miejsca, miasta lub regionu

ZŁOTE

„Stocznia Gdańska warta UNESCO!” – 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

SREBRO

„Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski” – Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

SREBRO

„Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki” – Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

BRĄZ

„Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii” – Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

 

Social media

ZŁOTO

„Najpiękniejsza domówka świata” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

„Test na »prodzie« i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĄĆŻ” – mBank

BRĄZ

„Mowa Miłości” – Outriders, Laska Nebeska

 

Business-to-Business PR

SREBRO

„TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO” – Made in PR, Grupa Essilor

BRĄZ

„Lider e-zdrowia 2019” – Centrum e-Zdrowia

 

PR finansowy i relacje inwestorskie

SREBRO

„Craft-funding Janusza Palikota” – Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

BRĄZ

„Mazurska Manufaktura Alkoholi - kraft to nie tylko piwo!” – Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

 

Media Relations

ZŁOTO

„Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce” – Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

SREBRO

„Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu” – Biedronka - Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

SREBRO

„Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl” – Linkleaders, Grupa Pracuj

 

Employer Branding

ZŁOTO

„Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk” – Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

SREBRO

„Kampania Capgemini Między Innymi” – Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

BRĄZ

„Evolve. Advance. We’ll cheer you on” – UBS, MJCC

 

Content marketing - branded content

ZŁOTO

„ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM” – OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

SREBRO

„Kryptonim S.E.S.J.A” – Monday - agencja komunikacji

BRĄZ

„ORLEN: »Cud nad Wisłą«” – PR 510, MyPlace

 

Custom Publishing

ZŁOTO

„Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć” – Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

SREBRO

„Magazyn »UPstream«: reportaż dźwignią PR-u” – Nowy Styl

BRĄZ

„NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy!” – Nationale Nederlanden

 

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZ

„Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile” – 24/7Communication, T-Mobile Polska

BRĄZ

„Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców” – Acer Polska

 

Finanse

SREBRO

„#zdalnidopomocy” – 24/7Communication, ING Bank Śląski

SREBRO

„Szczepionka na dezinformację” –  Santander Bank Polska

SREBRO

„Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl” – Mastercard, Solski Communications, Isobar (Dentsu Polska)

 

Uroda, higiena i wellness

SREBRO

„#ChceDoSalonu” – Remarkable Ones, Versum

 

Moda i styl życia

ZŁOTO

„ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy” – Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

 

Kultura i media

ZŁOTO

„Najpiękniejsza domówka świata” – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

SREBRO

„Kino 2020 - Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny” – 38 Content Communication, TVN Discovery

BRĄZ

„Cartoon Network »Bądź kumplem, nie dokuczaj«” – Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

 

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

„Dzień na U” – Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

SREBRO

„#PowiedzJak” – MSL, Fundacja Nutricia

BRĄZ

„#Stopfejkfriends” – Fabryka Komunikacji Społecznej

 

Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZ

„Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii” – Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

 

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

SREBRO

„Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki” – Monday - agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

BRĄZ

„Lepiej bez smogu” – ISOVER Saint-Gobain

BRĄZ

„Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych” – Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

 

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

„Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19” – Impel

SREBRO

„NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA. STOP HEJTOWI” – Agencja Reklamowa ArtGroup

SREBRO

„Dobra robota! w Electrolux - strategia EB dla 5 fabryk” – Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

 

Motoryzacja i transport

SREBRO

„IZERA. Elektryk made in Poland!” – 38 Content Communication, ElectroMobility Poland, Don’t Worry

 

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

„Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski” – Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

BRĄZ

„Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników” –  Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

 

Kategorie specjalne:

Efektywność

ZŁOTO

„Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski” – Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

 

Research&Insight (partner Instytut Monitorowania Mediów)

ZŁOTO

„Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce” – Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

 

Kampania PR XX-lecia

„Ogólnopolski Program dla Młodzieży »Mam Haka na Raka«” – Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

 

Tytanowy Spinacz: Grupa Komunikacja Plus

Nagroda redakcji rp.pl: „Dzień na U” – Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

PRoto.pl jest partnerem konkursu Złote Spinacze. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin