Polskie projekty w finale IPRA Golden World Awards
Projekty polskich agencji znalazły się w finale prestiżowego konkursu organizowanego przez International Public Relations Association – IPRA Golden World Awards. Do finału trafiło osiem projektów pochodzących z sześciu agencji oraz jeden projekt zgłoszony przez Związek Firm Public Relations.
Headlines Brand & Corporate Communication znalazła się w finale dzięki kampanii „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”. Ta ogólnopolska kampania, której celem jest edukowanie kobiet na temat profilaktyki raka szyjki macicy, walczy o nagrodę w kategorii Pharma & Healthcare.
W tej samej kategorii znalazł się program „Odnaleźć siebie”, realizowany przez On Board PR dla Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Celem programu jest przełamywanie barier społecznych związanych z leczeniem psychiatrycznym.
Program edukacyjny „Domestos - tu byłem”, realizowany dla marki Domestos przez agencję Multi Communications, został nominowany w kategorii Corporate Social Responsibility. Jego celem było ocieplenie wizerunku Domestosa, który wcześniej odbierany był jako „bezwzględny zabójca bakterii”. Jednocześnie program spełnił ważną funkcję społeczną edukując rzesze dzieci i rodziców w dziedzinie prawidłowej higieny.
Partner of Promotion z kampanią „Szóste Paliwo” realizowaną dla Rockwool Polska, znalazła się w gronie finalistów w kategorii Advocacy and Lobbying. Realizowana od końca 2004 r. kampania promuje prospołeczne zachowania i ma zachęcać do oszczędzania energii.
Do finału zakwalifikowały się dwa projekty zrealizowane przez agencję Sigma International Poland. Pierwszy z nich to „Niewidzialne psy” - kampania wsparcia komunikacyjnego dla wprowadzenia na polskim rynku nowego gatunku piwa znalazła się w finale w kategorii Marketing Communications. Kampania ta została zrealizowana w kwietniu 2005 r. dla Kompanii Piwowarskiej, a jej celem było wspólne z klientem i agencją reklamową PZL wsparcie wprowadzenia na polski rynek piwa Dog In the Fog.
Drugą kampanią Sigmy, tym razem w kategorii Traditional Media Relations, jest projekt - „Meteowrażliwi 2005”, zrealizowana dla firmy US Pharmacia w drugiej połowie 2005 i na początku 2006 roku. Jego celem było zainteresowanie opinii publicznej problemem wrażliwości na zmiany pogodowe oraz poinformowanie o przyczynach tej dolegliwości i sposobach walki z nią.
Dwa projekty w finale ma również agencja United PR. „Zdrowie Psychiczne - Wspólna Sprawa” (zrealizowany dla Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej) - akcja społecznego poparcia dla idei poprawy jakości życia osób chorych psychicznie oraz ich rodzin została nominowana w kategorii Advocacy and Lobbying. Natomiast projekt „Smacznego wybielania!”, wspierający wprowadzenie na polski rynek Blend-a-med Whitening Impressions, w kategorii Traditional Media Relations.
W finale znalazła się również kampania „Czyste informacje”, zorganizowana przez Związek Firm Public Relations.
Jak poinformował Redakcję PRoto Grzegorz Szczepański, przedstawiciel IPRA w Polsce, do pierwszego etapu Golden World Awards zgłoszono 323 projekty z 41 krajów, z czego 20 z Polski. Do finału zakwalifikowano łącznie 138 projektów.
Konkurs Golden World Awards organizowany jest w tym roku po raz 15. Jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów branży public relations. Organizatorem konkursu jest IPRA (International Public Relations Association). Ogłoszenie ostatecznych wyników konkursu IPRA GWA 2006 jest przewidziane na sierpień br.