W jaki sposób Akademia Przyszłości świętowała swój XV jubileusz?

dodano: 
27.07.2018

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Stowarzyszenie Wiosna

Tło kampanii

Akademia Przyszłości to nowatorski projekt edukacyjny skierowany do dzieci ze szkół podstawowych. Oferuje cotygodniowe zajęcia z osobistym tutorem i realizację autorskiego programu – Systemu Motywatorów Zmiany. Celem Akademii jest pomoc dzieciom z trudnościami w szkole, nauczenie ich samodzielności i przygotowanie do dorosłego życia. Tutorami i mentorami Akademii są wolontariusze. Najpierw szukają oni „klucza” do dziecka, by otworzyć je na rozwój, a potem przygotowują je do zmierzenia się z problemami. Akademia działa od 2003 roku. Jest siostrzanym projektem Szlachetnej Paczki realizowanym przez Stowarzyszenie Wiosna. Tegoroczna edycja była edycją jubileuszową i objęła swoimi działaniami ponad 2,5 tys. dzieci.

Kampania Szlachetnej Paczki

Cel

Kampania miała na celu zachęcenie do działań w zakresie zaangażowania społecznego na rzecz dzieci z trudnościami w nauce m.in. poprzez zakup „Indeksu Sukcesów” dla konkretnego malucha. Jednocześnie promowano 15-lecie istnienia Akademii i ideę „mądrego pomagania”, czyli takiego, dzięki któremu ludzie potrafią radzić sobie sami w życiu.

Opis działań

W tegorocznej kampanii Akademia Przyszłości postawiła na mocne wsparcie influencerów, którym bliska jest idea „mądrej pomocy” wynikająca z działania Szlachetnej Paczki. Stworzone zostały nagrania wideo, w których sportowcy spierają się, jakiemu dziecku udzielić wsparcia poprzez zakup indeksu lub wybierają dziecko, któremu ufundują indeks. W spotach wzięli udział m.in. Robert i Anna Lewandowscy, Grzegorz Krychowiak, Wojciech Szczęsny, Agnieszka i Urszula Radwańskie, Paweł Fajdek i Tomasz Bukowiecki.

W innych spotach możemy zobaczyć Prezydenta RP Andrzeja Dudę z żoną Agatą Kornhauser-Dudą oraz artystów: Julię Kamińską, Joannę Kulig czy Joannę Jabłczyńską.

Źródło: facebook.com/szlachetna.paczka

Reportaże z zakupu indeksów z udziałem polskich sportowców pojawiły się w mediach partnerskich Stowarzyszenia Wiosna: Interii, TVN i TVN24, RMF FM, Onecie oraz w mediach społecznościowych Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości.

W wyniku współpracy Akademii z jej partnerami miało miejsce wiele inicjatyw uzupełniających. W ramach „Fotelu Prezesa” ponad 1000 dzieci mogło zawitać do wielkich firm takich jak Nestle, Allegro czy ING, ale na liście nie zabrakło również instytucji publicznych – uniwersytetów, straży pożarnej czy komendy policji.

Z kolei współpraca z siecią sklepów TK Maxx polegała na organizacji dwóch wydarzeń: Dnia Dziecka i mikołajek. Działanie rozpoczęło się od zbiórki w sklepach ze wsparciem dla dzieci biorących udział w siostrzanym projekcie Szlachetnej Paczki. W każdym sklepie TK Maxx rozprowadzano gadżety, z których dochód ze sprzedaży przeznaczono na Akademię Przyszłości – w tym roku z okazji Dzień Dziecka marka BIZUU zaprojektowała bandany oraz przypinki.

Ostatnim etapem tegorocznej kampanii była XV Gala Sukcesów, podczas której dzieci i tutorzy mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami. Gala główna odbyła się w Krakowie, natomiast 15 pozostałych ceremonii zwieńczających projekt w różnych miastach na terenie całej Polski.

Efekty

Dzięki wsparciu medialnemu Interii, grupy TVN oraz RMF FM, informacje na temat XV Gali Sukcesów dotarły do ponad 11 127 140 odbiorców.

Przez 15 lat Akademia Przyszłości z programu o charakterze lokalnym rozrosła się do skali ogólnopolskiej, podczas którego pomoc otrzymało 14 tys. dzieci. Dziś obecna jest w ponad 200 szkołach w 59 miastach w całym kraju. W roku szkolnym 2017/18 z jej wsparcia korzystało 2529 dzieci, których wspierało 2278 tutorów-wolontariuszy. W porównaniu do roku poprzedniego to 500 indeksów więcej.

Sentyment relacji między użytkownikami a projektem na Facebooku w 99,5 proc. jest oceniany jako entuzjastyczny.

Źródło: facebook.com/LaczyNasPilka

Akademia Przyszłości finansowana jest z wpłat darczyńców. Wystarczy wejść na stronę akademiaprzyszlosci.org.pl i wybrać dziecko, któremu chce się ufundować „Indeks Sukcesów”.

Poniższe infografiki zostały przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie PRoto.pl

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin