.

„Mamo, pić!” – kampania dla Kropli Beskidu

dodano: 
16.02.2018

Rodzaj:

case'y firm

Firma:

Kropla Beskidu, Hill+Knowlton Strategies, Złote Spinacze, „Mamo, pić!”

TŁO

Ciąża i okres karmienia to wyjątkowy stan dla mamy i jej dziecka. W tym czasie potrzebują najlepszej opieki i produktów, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju maluszka i dobrego samopoczucia mamy. Jedynym z nich jest woda. Zgodnie z zaleceniami Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego kobiety ciężarne i karmiące piersią powinny wypijać ok. 2-3 litrów wody dziennie. Pytanie, jaką markę wybrać?


Źródło: kroplabeskidu.pl

Oferta wód na ryku jest bardzo szeroka, jednak zgodnie ze stanowiskiem ekspertów woda odpowiednia dla kobiet w ciąży i matek karmiących powinna być przede wszystkim niskozmineralizowana – charakteryzująca się niską zawartością jonów sodu – a także pochodzić z naturalnych zbiorników podziemnych, które zapewniają jej odpowiedni skład mineralny oraz czystość.

Jak podają autorzy kampanii, takie cechy ma Kropla Beskidu, naturalna woda mineralna należąca do firm systemu Coca-Cola w Polsce. Pochodzi z Tylicza (miejscowości w górach Beskidu Sądeckiego), jednego z najbardziej cenionych w Europie regionów pod względem naturalnych wód mineralnych. Dzięki swoim właściwościom Kropla Beskidu od kilku lat cieszy się uznaniem jednego z największych autorytetów medycznych – jest wyróżniona rekomendacją Instytutu Matki i Dziecka, który potwierdza, że Kropla Beskidu to odpowiednia woda dla kobiet w ciąży i matek karmiących, co stanowi podstawę kampanii „Mamo, pić”.


Źródło: kroplabeskidu.pl

CEL

Celem programu było zbudowanie świadomości na temat istoty odpowiedniego nawodnienia.

GRUPA DOCELOWA

Kobiety w ciąży i matki karmiące piersią.

REALIZACJA

Na potrzeby kampanii zrealizowaliśmy badanie diagnozujące stan wiedzy kobiet w ciąży i w trakcie laktacji na temat nawodnienia. Raport potwierdził, że aż 60 proc. kobiet nie jest świadomych tego, jak ważne jest odpowiednie nawodnienie w czasie oczekiwania na narodziny i karmienia piersią – połowa nie wypija w tym okresie wystarczającej ilości płynów. Pomimo tego, że przyszłe i obecne mamy bardzo często szukają wiedzy w internecie, 30 proc. badanych nie znalazło i nie uzyskało żadnych informacji na temat odpowiedniego nawodnienia w ciąży i w okresie laktacji.


Źródło: kroplabeskidu.pl

Przeprowadzona przez nas analiza potwierdziła, że najważniejsze dla przyszłych i obecnych mam jest ich dziecko, dlatego zdecydowaliśmy się na uświadomienie kobietom, jak odpowiednie nawodnienie w czasie ciąży może wpływać na rozwój ich potomka. Aby pokazać przyszłym matkom, że powinny wsłuchać się w jego głos jeszcze wtedy, kiedy jest w brzuchu, stworzyliśmy platformę kreatywną „Mamo, pić!”. Nawiązuje ona do tego, co i w jaki sposób dziecko chciałoby już teraz przekazać swojej mamie.

Jednocześnie przeprowadzone badanie pokazało, że osobami, którym ufają kobiety w ciąży i matki karmiące piersią, są położne – dlatego zaprosiliśmy je do współpracy, angażując w nasze działania naturalne ambasadorki kampanii – położne z Polskiego Towarzystwa Położnych.

ETAP I: Sprawdzenie stanu wiedzy kobiet w ciąży i matek karmiących piersią na temat nawodnienia – przeprowadzenie badania przez Millward Brown na zlecenie Kropli Beskidu.

ETAP II: Zaproszenie do współpracy Polskiego Towarzystwa Położnych. Organizacja warsztatów w Tyliczu – miejscu, gdzie swoje źródło ma Kropla Beskidu – podczas których dietetyk i specjalista w zakresie żywienia człowieka oraz sommelier opowiedzieli o właściwościach wody i jej wpływie na organizm człowieka. Spotkanie pomogło we wspólnym opracowaniu materiałów edukacyjnych dla przyszłych i obecnych mam.

ETAP III: Dystrybucja materiałów edukacyjnych przez ambasadorki programu wśród ich pacjentek oraz wśród innych położnych. Każdy zestaw zawierał broszurę informacyjną, opaskę przypominającą o piciu wody (tym samym kształtującą nawyk) oraz butelkę Kropli Beskidu.

EFEKTY

Dzięki przygotowanemu mailingowi o kampanii dowiedziało się 14 000 położnych.

W komunikację w mediach społecznościowych zaangażowaliśmy 12 blogerek parentingowych. Ich aktywacje dotarły łącznie do ponad 450 000 osób.

Na potrzeby projektu wspólnie z ambasadorami opracowano materiały na temat odpowiedniego nawodnienia w ciąży i w okresie laktacji, które ukazały się w mediach parentingowych, lifestylowych, medycznych i ogólnoinformacyjnych – o łącznym zasięgu równym 5 679 036.

Nagrody:

Dwie statuetki srebrnego Spinacza: w kategorii PR Produktu i Sektor Spożywczy.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin