czwartek, 18 grudnia, 2025

Publikacje

Reklamaspot_imgspot_imgspot_img

Czy umiemy w trendy?

W czasach zdominowanych przez algorytmy i zmęczenie cyfrowe (digital fatigue), ważne staje się eksponowanie pracy człowieka. Choć AI redefiniuje branżę, konsumenci już szukają ludzkich interakcji i autentyczności – podkreśliła podczas II Kongresu Wiedzy PRoto Maja Musznicka-Janiec...

Usprawnienie czy inwigilacja? Internauci o Krajowym Systemie e-Faktur

Eksperci z Instytutu Monitorowania Mediów zbadali dyskusje wokół tematu w mediach społecznościowych, przeanalizowali także obecność tematu w mediach klasycznych...

BMW liderem wyścigu o medialność. Na podium samochodów osobowych także Volkswagen i Toyota 

Instytut Monitorowania Mediów zbadał widoczność marek motoryzacyjnych w polskich mediach w pięciu obszarach – od publikacji dziennikarskich, przez kanały własne, platformy społecznościowe, aż po reklamy oraz współprace sponsoringowe...

„Efekt Smarzowskiego” w liczbach. Premiera filmu „Dom dobry” wywołała wyraźny wzrost dyskusji o przemocy domowej

Najnowszy film Wojciecha Smarzowskiego stał się czymś więcej niż wydarzeniem kulturalnym – zadziałał jak społeczny zapalnik. Realnie przełożył się na wzrost liczby zgłoszeń od osób szukających pomocy...

Globalny rynek reklamowy przerósł oczekiwania. WPP Media podsumowuje mijający rok

Twórcy analizy podkreślają, że branża przechodzi przez okres „twórczej destrukcji”, napędzanej głównie przez postęp w sztucznej inteligencji...

Kształtują technologię, która zmieni świat – Polacy twarzami globalnej rewolucji AI

Polscy inżynierowie i przedsiębiorcy mają znaczący udział w tworzeniu wizerunku Polski jako zagłębia wybitnych umysłów ścisłych. Jakub Pachocki (OpenAI) i Mati Staniszewski (ElevenLabs) uzyskali łącznie zasięg prawie 100 mln kontaktów z przekazem w zagranicznych portalach – wynika z najnowszej analizy Instytutu Monitorowania Mediów...

Branża bankowa w 2025 roku: rekordowe zyski, rozwój cyfryzacji i rosnąca presja cyberzagrożeń

PKO Bank Polski, Santander Bank Polska i Bank Pekao to trzy najsilniejsze medialnie marki sektora bankowego w Polsce – wynika z badania Top Marka 2025, przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów i magazyn „Press”...

AI w branży PR wciąż wykorzystywane głównie do tworzenia contentu

Badanie „AI w krainie PR”, przeprowadzone przez agencję Dfusion communication, pokazuje, że branża zamiast skupiać się na zaawansowanych możliwościach sztucznej inteligencji wciąż używa jej głównie do tworzenia treści...

Jak zbudować zaufanie do marki w dobie dezinformacji?

Budowa i skuteczna ochrona wizerunku marki to coraz większe wyzwanie w obliczu globalnej, błyskawicznie rozprzestrzeniającej się dezinformacji i fake newsów. O tym, jak zrobić to etycznie i długotrwale, opowiedzieli eksperci podczas II Kongresu Wiedzy PRoto...

Antyukraińska dezinformacja w polskim internecie niemal się podwoiła. Najnowszy raport Demagoga i IMM

Instytut Monitorowania Mediów szacuje, że tego rodzaju publikacje osiągnęły 66,4 mln kontaktów z przekazem. Oznacza to, że badanym okresie statystyczny odbiorca powyżej 15 roku życia mógł spotkać się z antyukraińskimi treściami średnio 2 razy...

Uświadamiać, angażować, zachęcać do działania. Kampanie edukacyjne Elbląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji

Pierwsza kampania EPWiK pt. „Mam powody do picia elbląskiej wody” przekonywała mieszkańców do picia kranówki, uwzględniając ekonomiczne, środowiskowe i zdrowotne aspekty...

Wynagrodzenia jedną z głównych przyczyn chęci zmiany pracy. Badanie Hays Poland

Z raportu „Rynek pracy 2025. Półroczny przegląd trendów” wynika, że obecna sytuacja na rynku pracy nie napawa optymizmem...

Wrapped 2025: Polscy muzycy w social mediach. Doda królową sociali

IMM na wzór corocznego zestawienia Spotify Wrapped podsumował mijający rok z perspektywy cyfrowego świata polskiej muzyki...

Która agencja rządzi w branży social media? Jest nowa edycja rankingu Widocznych

Największym zespołem może pochwalić się They, gdzie pracuje 146 osób...

„To niebezpieczne rozwijać nowe technologie w Polsce” – sprawa Olgi Malinkiewicz wywołała burzę w sieci

Tysiące komentarzy, deklaracje wsparcia finansowego, spontaniczne zbiórki i wezwania do interwencji państwa – jak wynika z analizy IMM, internauci masowo stają w obronie Olgi Malinkiewicz po wywiadzie w Kanale Zero...

Jak awansować w rankingu Top Marka? PORADNIK

Brandy zajmujące najwyższe pozycje to te, które konsekwentnie monitorują działania komunikacyjne, dbają o jakość przekazu w mediach klasycznych i społecznościowych oraz regularnie porównują swoje wyniki z konkurencją w branży...