.

analiza rynku pracy dla PR-owców

II kwartał 2018: liczba ogłoszeń o pracę dla PR-owców nadal spada

dodano: 
16.07.2018

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Z danych PRoto.pl wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca 2018 roku w serwisie PRoto.pl pojawiły się 293 oferty pracy: 104 w kwietniu, 100 w maju i 89 w czerwcu. Łącznie to o 40 mniej niż w ubiegłym kwartale i aż o 54 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W II kwartale 2018 roku 66 proc. wszystkich ogłoszeń, które pojawiły się na PRoto.pl, dotyczyło pracy w agencjach PR. 34 proc. stanowiły natomiast oferty pracy w firmach i instytucjach.

Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl

Agencje PR szukały głównie specjalistów oraz asystentów lub konsultantów – tych dwóch typów stanowisk dotyczyło po 37 proc. ogłoszeń opublikowanych przez firmy PR-owe. Rzadziej poszukiwały one praktykantów bądź stażystów (19 proc.), a najrzadziej – managerów lub dyrektorów (7 proc.).

Wśród agencji, które w II kwartale 2018 roku najczęściej prowadziły rekrutacje, są: Havas PR Warsaw, Core PR, 38PR & Content Communication, Parter of Promotion, Public Dialog i Walk PR.

Czytaj też: Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z II kwartału 2018: Z danych IMM wynika, że w II kwartale 2018 roku zamieszczono ponad 170 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako element przyszłych obowiązków w działach związanych z PR-em i marketingiem. To o 15 proc. mniej w porównaniu z liczbą zmonitorowanych ogłoszeń w pierwszym kwartale tego roku

W firmach i instytucjach, analogicznie jak w ostatnich kilku kwartałach, najwięcej ofert – 57 proc. – stanowiły ogłoszenia skierowane do specjalistów. Firmy i instytucje częściej niż agencje poszukiwały też managerów i dyrektorów – tego typu oferty stanowiły 17 proc. wszystkich przez nie opublikowanych. Z kolei do praktykantów i stażystów skierowały 16 proc. ogłoszeń, a do konsultantów lub asystentów – 10 proc.

Najwięcej ogłoszeń – 238 – dotyczyło pracy w Warszawie. Z województwa mazowieckiego – które niezmiennie znajduje się na pierwszym miejscu pod względem liczby publikowanych ofert – pochodziło 246 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazło się województwo dolnośląskie – 16 ofert, a na trzecim ex aeuqo województwa łódzkie i małopolskie – po 7 ogłoszeń.

W II kwartale 2018 roku portal PRoto.pl był źródłem 85 proc. analizowanych ogłoszeń.

Czytaj też: Wynagrodzenia w branży PR

(pp)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin