praca w PR

IV kwartał najgorszym czasem na szukanie pracy przez PR-owców w 2018 roku

dodano: 
23.01.2019

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

W okresie od października do grudnia 2018 roku w serwisie PRoto.pl pojawiły się 232 oferty pracy: 104 w październiku, 78 w listopadzie i 50 w grudniu. Podobnie jak choćby rok temu w ostatnich trzech miesiącach roku pojawiło się najmniej ofert pracy skierowanych do PR-owców. Było ich o 57 mniej niż w poprzednim kwartale i o 68 mniej niż w analogicznym czasie w roku 2017.

64 proc. wszystkich ogłoszeń, które pojawiły się w serwie PRoto.pl w IV kwartale 2018 roku, dotyczyło pracy w agencjach PR. 35 proc. to ogłoszenia firm i instytucji, a 1 proc. – pośredników. 

Zobacz też: Aktualne oferty pracy na PRoto.pl

Agencje, podobnie jak w poprzednim kwartale, najczęściej szukały specjalistów – skierowano do nich 40 proc. ofert. Do konsultantów i asystentów zaadresowały 27 proc. ogłoszeń, do praktykantów i stażystów – 19,5 proc., a do managerów i dyrektorów – 13,5 proc.

W ostatnim kwartale 2018 roku rekrutacje najczęściej prowadziły agencje: Havas PR Warsaw, Hill+Knowlton Strategies, Hanami Communications, inPlus Media, Walk PR oraz Lighthouse.

Czytaj też: Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR. Raport z IV kwartału 2018: Instytut Monitorowania Mediów zbadał opublikowane w internecie i mediach społecznościowych ogłoszenia o pracę w IV kwartale 2018 roku. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono ponad 120 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów – jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako przyszłe obowiązki

W firmach i instytucjach po raz kolejny najwięcej ogłoszeń – 71 proc. – było skierowanych do specjalistów. Zdecydowanie rzadziej szukano kandydatów na pozostałe typy stanowisk. 13 proc. ofert pochodzących od firm i instytucji dotyczyło pracy jako konsultant lub asystent, a 11 proc. –  jako manager lub dyrektor. Tylko 5 proc. ofert stanowiły ogłoszenia skierowane do praktykantów i stażystów.

Pośrednicy natomiast w ostatnim kwartale 2018 roku poszukiwali dla klientów specjalistów oraz managerów i dyrektorów.

Tradycyjnie już najwięcej ofert pracy dotyczących branży PR pojawiło się w województwie mazowieckim – było to 201 ogłoszeń, z czego 199 dotyczyło pracy w Warszawie. Na drugim miejscu ex aeuqo znalazły się województwa dolnośląskie, małopolskie i wielkopolskie, w których pojawiło się po 8 ofert pracy dla PR-owców.

Źródłem 80 proc. analizowanych ogłoszeń, czyli 185 ofert, był portal PRoto.pl.

Czytaj też: Wynagrodzenia w branży PR

(pp)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin