YouTube pracuje nad opcją znaną z TikToka

dodano: 
02.04.2020
komentarzy: 
0

YouTube chce wprowadzić nową opcję o nazwie „Shorts” – podaje socialmediatoday.com, powołując się na informacje zdobyte przez serwis theinformation.com. Jak czytamy, funkcja przypomina TikToka – w aplikacji YouTube’a pojawi się zakładka z filmami, które użytkownicy stworzą przy pomocy muzyki udostępnionej w serwisie.

Jak zauważa źródło, YouTube może się pochwalić znacznie lepszymi wynikami niż TikTok – z pierwszego serwisu miesięcznie korzysta ponad dwa miliardy użytkowników, a z drugiego 300 mln osób przebywających poza Chinami. Zdaniem socialmediatoday.com, przewagą YouTube’a mogą być również niechęć twórców do odsyłania swoich odbiorców do innej aplikacji, brak potrzeby budowania nowej grupy obserwatorów w kolejnym serwisie oraz lepszy system monetyzacji – przez który tiktokerzy zaczynają „uciekać” z platformy.

Czytaj także: Linki do sklepów już niedługo na TikToku?

Źródło zwraca również uwagę, że nie jest to pierwszy raz, gdy YouTube kopiuje funkcje znane z innych serwisów społecznościowych. W 2018 roku wprowadził Stories, znane przede wszystkim z Instagrama i Snapchata, dzięki któremu twórcy odnotowywali wzrost liczby subskrypcji o osiem procent.

Czytamy, że „Shorts” pojawi się w portalu do końca 2020 roku. (ak)

Źródło:

socialmediatoday.com, YouTube is Working on a TikTok-Like Tool to Fend Off Rising Video Competition, Andrew Hutchinson, 02.04.2020
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin