.

 

Agnieszka Holland z Nagrodą Honorową Superbrands. 27 marek odebrało statuetki w XVII edycji

dodano: 
09.11.2023
komentarzy: 
0

„Dobre Wybory” – pod takim hasłem odbyła się tegoroczna edycja Superbrands Polska. Przedstawiciele marek konsumenckich i biznesowych, które zyskały największe uznanie konsumentów i ekspertów, 8 listopada 2023 roku odebrali statuetki. Laureatką Nagrody Honorowej została Agnieszka Holland.

Tytuł Superbrands przyznawany jest na podstawie połączonych wyników badania realizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania, będącego największym sondażem siły i wizerunku marek w Polsce, oraz głosowania Rady Marek – stałego grona doradczego, złożonego z ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie brandingu. Najsilniejsze marki biznesowe są z kolei wyłaniane w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, relacji biznesowych, innowacyjności oraz działań z zakresu CSR. Decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan.

W 2023 roku w gronie laureatów Superbrands i Business Superbrands Polska znalazły się:

AMS, APART, Big-Active, Biovital, Cisowianka, Dolina Noteci, DPD, Drutex, Eneris, Factory, Forbes, Gazeta.pl, GPD Agency & Film Studio, Hala Koszyki, PSH Lewiatan, Nationale-Nederlanden, Newsweek, Olej Kujawski, Onet, Oriflame, Rossmann, Thermomix, Tork, Uniqa, Velvet, Vizir oraz Wirtualna Polska.

Historie ich sukcesu zostaną opisane w Albumie Superbrands. W publikacji znajdą się także eksperckie artykuły poświęcone trendom w marketingu.  

Na myśl przewodnią tegorocznej edycji projektu wybrano hasło „Dobre Wybory”.

„Nie ma już żadnej wątpliwości, że bez przemyślanych decyzji: konsumenckich, biznesowych i etycznych, nie uchronimy świata w całym jego pięknie, bogactwie i różnorodności. Dlatego dokonując codziennych wyborów jako konsumenci sięgajmy po te marki, które powstają w duchu fair trade, z poszanowaniem praw człowieka i środowiska naturalnego, a jako właściciele i promotorzy marek szukajmy partnerów i kontrahentów, którzy podzielają uniwersalne wartości; prowadźmy zrównoważoną produkcję i uczciwą komunikację” – podkreśliła na początku gali Nina Kowalewska-Motlik, prezeska zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce.

W motyw przewodni wpisała się także decyzja przyznaniu Nagrody Honorowej Superbrands, której laureatką została w tym roku Agnieszka Holland – reżyserka i scenarzystka filmowa. Już wcześniej, w 2014 roku, Holland została nagrodzona Culture.pl Superbrands, przyznawaną w latach 2012-2018 wspólnie z instytutem Adama Mickiewicza za upowszechnianie kultury polskiej za granicą. Teraz Rada Marek zdecydowała się wyróżnić jej „szczególną wrażliwość i postawę życiową wobec najtrudniejszych kwestii”.

„Najnowszy obraz Agnieszki Holland »Zielona Granica«, który miał swoją premierę na początku września, traktuje o sytuacji na pograniczu polsko-białoruskim. Reżyserka przywołuje w nim postaci osób, które od wielu miesięcy dokonują wyboru najważniejszego i jedynego słusznego: bez względu na okoliczności stają po stronie potrzebującego człowieka. Tym samym wybór Rady Marek (…) pozwala połączyć wieloletnią tradycję przyznawania Nagrody Honorowej osobom, które przez swoje zawodowe osiągnięcia i wyjątkową osobowość promują Polskę w świecie, z przekonaniem, że marek – konsumenckich, biznesowych ani osobistych – nie da się budować w oderwaniu od wartości” – napisano we wstępie do Albumu Superbrands.

Laureatka połączyła się z gośćmi gali online, a statuetkę w jej imieniu odebrała jej siostra Magdalena Łazarkiewicz. W poprzednich latach laureatami Nagrody Honorowej zostali m.in. Janina Ochojska, prof. Krzysztof Penderecki, Jurek Owsiak i WOŚP, Robert Lewandowski i prof. Jerzy Buzek.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin