.

Czy PR będzie Twoim crushem? ZFPR rusza z kampanią „Zakochaj się w PR!”

dodano: 
06.06.2023
komentarzy: 
0

6 czerwca 2023 roku Związek Firm Public Relations rozpoczął kampanię employerbrandingową, skierowaną do młodych ludzi. Akcja prowadzona pod hasłem „#PRCrush – Zakochaj się w PR!” ma zachęcić ich do podjęcia pracy w branży public relations i budować pozytywne skojarzenia z tym zawodem.

ZFPR pod hasłem „#PRCrush” zamierza pokazać specyfikę pracy w branży PR zarówno z perspektywy młodych, jak i doświadczonych pracowników agencji, ich klientów, a także dziennikarzy.

„Kampania »#PRCrush – Zakochaj się w PR!« pokazuje, jak różnorodna, fascynująca i rozwijająca jest praca w agencjach PR. Do jej współtworzenia zaprosiliśmy początkujących i doświadczonych pracowników agencyjnych, klientów, dziennikarzy, pasjonatów zawodu, ludzi kochających to co robią, zarażających swoją pasją i entuzjazmem. W ramach naszych działań edukujemy, czym jest PR, jak wygląda codzienność pracy agencyjnej, ale przede wszystkim inspirujemy do tego, żeby poznać i być może pokochać pracę w PR” – mówi Anna Simon, wiceprezeska zarządu ZFPR.

Przez kampanię związek chce budować pozytywne skojarzenia z branżą PR i wizerunkiem PR-owca, a także edukować młodych ludzi w zakresie najnowszych trendów, pokazać istotę public relations, potencjał branży i szerokie możliwości, jakie daje praca w tym zawodzie. „Aspekt emocjonalny nie jest przypadkowy. ZFPR chce pokazać, że to właśnie PR stoi za sukcesami uwielbianych przez konsumentów marek, które zyskały status lovebrands. To przemyślane strategie, błyskotliwe pomysły kreatywne i angażujący storytelling wspierają ważne kampanie o znaczeniu globalnym” – przekazują organizatorzy akcji. Przedstawiciele agencji członkowskich ZFPR będą udowadniać, że „PR to branża zmieniająca świat, promująca nieszablonowe rozwiązania, a jednym z jej największych atutów jest różnorodność”.

Czytaj także: Czego młodzi oczekują od pracy w PR?

Do kampanii zaproszono branżowych ekspertów: praktyków PR, wykładowców akademickich oraz dziennikarzy, którzy – na przykładach z własnego życia zawodowego – zaprezentują obszary public relations, a także powiedzą o wyzwaniach, potrzebnych kompetencjach i umiejętnościach czy przedstawią zniuansowane aspekty pracy w szeroko rozumianej komunikacji.

Na oficjalnej stronie kampanii zfpr.pl/prcrush prezentowane są materiały edukacyjne oraz inspirujące wywiady z ekspertami i praktykami PR, które mają zachęcić młodych ludzi do rozwoju zawodowego w agencjach PR.

Teksty eksperckie przygotowali m.in. Natalia Długosz (Marketing and Communications Manager Eastern Europe & EMEA Resideo), Anna Wiśniewska (Marketing and Communications Director Skanska Commercial Development Europe), Anna Miotk, Monika Kaczmarek-Śliwińska, Łukasz Przybysz (wykładowcy akademiccy), Anna Kaczmarek (dziennikarka serwisu natemat.pl) i Beata Cholewińska (dziennikarka Polsat).

Na stronie kampanii znajdują się także materiały wideo prezentujące sylwetki PR-owców starszego i młodszego pokolenia – zarówno szefów agencji, jak i konsultantów. Są wśród nich Helena Korniejew z Big Picture, Agata Zeman z 24/7Communication, Sebastian Stępak z MSL, Ewa Grabek i Szymon Dziewięcki z SEC Newgate CEE oraz Joanna Radzio i Michał Sikorski z 38 Content Communication. O swojej zawodowej drodze opowiadają także  PR-owcy pracujący po stronie firm: Adrianna Morze z DB Schenker czy Stefan Bogucki z Revolut. Twarze kampanii opowiedzą m.in. swoje zawodowe historie (#myPRstory), przedstawią swój pomysł na sukces w branży, udowodnią, że PR może wpływać na zmianę postaw i sposobu myślenia.

W ramach kampanii przygotowano także test kompetencji, sprawdzający predyspozycje do pracy w PR, opracowany przez Annę Miotk, nauczyciela akademickiego na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Test opisuje nie tylko różnorodne obszary komunikacji, lecz także zakres i specyfikę obowiązków oraz pożądane cechy charakteru osoby wykonującej dane zadania.  

Kampania prowadzona będzie w kanałach społecznościowych ZFPR-u oraz w portalu RocketJos, który jako partner akcji będzie zachęcał do podjęcia pracy w branży PR. Działania realizowane będą do października 2023 roku.

>>> Szukasz praktyk lub pracy? Zobacz najnowsze ogłoszenia na PRoto.pl!

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin