Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Dacia wprowadza nową identyfikację wizualną. Ma oddawać „prostotę i pomysłowość”. marka motoryzacyjna dacia zmienia identyfikację wizualą. odświeżone logo i znak producenta samochodów mają być bardziej nowoczesne, symbolizujące „prostotę” i „solidność”. zmiany będą wprowadzane stopniowo od czerwca 2021 roku – na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. na samochodach nowe logo i znak mają pojawić się w drugiej połowie 2022 roku. zmiana logo dacii to element planu strategicznego marki, zaprezentowanego na początku 2021 roku. marka zmienia logo i znak, wprowadza nowe kolory i obszary działalności, jednak „nie odcina się od swoich korzeni”. nowa odsłona marki ma mocniej podkreślać wartości takie jak prostota i solidność w jak najlepszej cenie. poprzednie logo marki dacia. głównym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp, który ma sprawiać wrażenie „poczucia solidności i stabilności”. wykorzystano w nim minimalistyczny design liter: „d” wygląda jak odwrócone „c”, co ma „oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość”. „geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych” – wyjaśnia marka. znak prezentuje z kolei połączone litery „d” i „c”, które „są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi”. czytamy, że ma być on „mocny graficznie”, by umożliwić rozpoznanie marki nawet z daleka. identyfikacja ma być minimalistyczna, by „przypominać, że dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze”. „zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie »d«, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości” – czytamy w komunikacie. nowy znak marki dacia. w palecie kolorystycznej znalazła się zieleń w odcieniu khaki – która „sugeruje bliskość z naturą”. uzupełniają ją dodatkowe kolory, czyli barwy ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta i piasek oraz dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni, które mają „wnosić akcent technologiczny”. marka przekazuje, że jej styl ma prezentować także nowa ikonografia, „która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze”. wprowadzanie nowej identyfikacji marki rozpocznie się w czerwcu 2021 roku m.in. na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. później, od początku przyszłego roku, identyfikacja pojawi się w salonach, a w drugiej połowie 2022 roku nowe logo i znak znajdą się na samochodach. (mb).
Marka motoryzacyjna Dacia zmienia identyfikację wizualą. Odświeżone logo i znak producenta samochodów mają być bardziej nowoczesne, symbolizujące „prostotę” i „solidność”. Zmiany będą wprowadzane stopniowo od czerwca 2021 roku – na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. Na samochodach nowe logo i znak mają pojawić się w drugiej połowie 2022 roku.
Zmiana logo Dacii to element planu strategicznego marki, zaprezentowanego na początku 2021 roku. Marka zmienia logo i znak, wprowadza nowe kolory i obszary działalności, jednak „nie odcina się od swoich korzeni”. Nowa odsłona marki ma mocniej podkreślać wartości takie jak prostota i solidność w jak najlepszej cenie.

Poprzednie logo marki Dacia
Głównym elementem nowej identyfikacji wizualnej jest logotyp, który ma sprawiać wrażenie „poczucia solidności i stabilności”. Wykorzystano w nim minimalistyczny design liter: „D” wygląda jak odwrócone „C”, co ma „oddać charakterystyczne dla marki cechy: prostotę i pomysłowość”. „Geometryczny charakter logotypu powoduje, że powiązane litery kojarzą się z ruchem części mechanicznych” – wyjaśnia marka.
Znak prezentuje z kolei połączone litery „D” i „C”, które „są jak dwie części, które razem tworzą ogniwo łańcucha, symbol solidności i więzi”. Czytamy, że ma być on „mocny graficznie”, by umożliwić rozpoznanie marki nawet z daleka. Identyfikacja ma być minimalistyczna, by „przypominać, że Dacia jest marką, która koncentruje się na tym, co najważniejsze”. „Zgodnie z charakterem marki system graficzny jest zarazem solidny i elastyczny. Na przykład strzałka, którą tworzy w logotypie »D«, kieruje spojrzenie w stronę tego, co najważniejsze i sprawia wrażenie ruchu marki zwróconej ku przyszłości” – czytamy w komunikacie.

Nowy znak marki Dacia
W palecie kolorystycznej znalazła się zieleń w odcieniu khaki – która „sugeruje bliskość z naturą”. Uzupełniają ją dodatkowe kolory, czyli barwy ziemi – trzy kolory uzupełniające – ciemny khaki, terra cotta i piasek oraz dwa pozostałe kolory uzupełniające – żywe odcienie pomarańczu i zieleni, które mają „wnosić akcent technologiczny”.
Marka przekazuje, że jej styl ma prezentować także nowa ikonografia, „która symbolizuje potrzebę wolności, powrotu do źródeł i do tego, co najważniejsze”. Wprowadzanie nowej identyfikacji marki rozpocznie się w czerwcu 2021 roku m.in. na stronach internetowych, w reklamach czy broszurach. Później, od początku przyszłego roku, identyfikacja pojawi się w salonach, a w drugiej połowie 2022 roku nowe logo i znak znajdą się na samochodach. (mb)