Instagram pozwoli wszystkim użytkownikom oznaczać produkty w postach

dodano: 
23.03.2022
komentarzy: 
0

Instagram udostępnia możliwość oznaczania produktów w postach wszystkim użytkownikom – podaje theverge.com. Do tej pory było to zarezerwowane dla kont biznesowych i twórców. W pierwszej kolejności nowa opcja pojawi się w Stanach Zjednoczonych.

Platforma społecznościowa rozpoczęła wprowadzanie rozwiązania 22 marca 2022 roku, a funkcja ma być dostępna dla wszystkich w ciągu kilku miesięcy – czytamy. Źródło przypomina, że serwis po raz pierwszy umożliwił tagowanie produktów w 2016 roku, w początkowej fazie rozwoju e-commerce w serwisie. Później pojawiły się tagi produktów w postach wideo i Stories, a następnie też w Reels. Jak dalej czytamy, platforma dodała też funkcję, która pozwala kupować produkty bezpośrednio z tagów i daje twórcom możliwość oznaczania produktów w swoich postach. Teraz z tego ostatniego rozwiązania skorzystają też zwykli użytkownicy – dowiadujemy się.

Jak czytamy, żeby oznaczyć produkt, należy zacząć tworzenie posta w standardowy sposób. Po wybraniu filtra i dokonaniu ewentualnych korekt trzeba przejść do kolejnej strony i otagować markę produktów w poście za pomocą funkcji „Oznacz osoby” – opisuje źródło. W tym momencie pojawi się opcja „Oznacz produkty”, w ramach której można dotknąć przedmiotu na zdjęciu lub filmie, a następnie wyszukać produkt danej marki i dodać tag.

Inni użytkownicy będą mogli zobaczyć tagi produktów w poście i dotknąć ich, aby dokonać zakupu – wyjaśnia źródło. Dowiadujemy się, że rzeczniczka Mety Anne Yeh przekazała The Verge, że influencerzy nie otrzymują prowizji za zakupy dokonane za pomocą tagów produktów, ale platforma testuje program partnerski, który dawałby możliwość zarabiania dzięki tym oznaczeniom.

1,6 mln osób na Instagramie oznacza co najmniej jeden produkt tygodniowo – podaje źródło. Czytamy, że wprowadzenie rozwiązania dla całej bazy użytkowników – która ma liczyć 2 mld – pomoże zwiększyć organicznie widoczność produktów.

Instagram przekazuje, że właściciele firm otrzymają powiadomienie, gdy ich produkt zostanie otagowany – informuje źródło. Posty z oznaczonymi produktami mają pojawić się w zakładce z oznaczeniami na profilu. Czytamy, że marki będą mieć też możliwość włączania i wyłączania tagów dla wszystkich użytkowników platformy w ustawieniach konta. (mb)

Źródło:

theverge.com, Instagram now lets all users tag products in their posts, Emma Roth, 22.03.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin