.

 

Kampania „To Twój Wybór” zachęca młode kobiety do głosowania

dodano: 
15.09.2023
komentarzy: 
0

Z deklaracji młodych Polek wynika, że mniej niż połowa z nich weźmie udział w zbliżających się wyborach parlamentarnych. By grupa głosujących była jednak większa, rozpoczęto kampanię „To Twój Wybór”.

Akcja, zorganizowana przez Inicjatywę Głos Kobiet, czyli grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet, ma przekonać kobiety do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach. Większość kobiet bowiem wie, jakiej Polski chce dla siebie i swoich bliskich, nie biorą jednak udziału w wyborach, bo nie wierzą, że ich głos ma znaczenie.

Kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór” ma uświadomić kobietom ich sprawczość i siłę ich głosu w wyborach. Akcja prowadzona jest przy wsparciu Fundacji Batorego oraz specjalistów ds. komunikacji, pracujących pro bono.

Jak przekazują organizatorzy akcji, z badania Fundacji More in Common wynika, że młode Polki chcą żyć w kraju, który szanuje ich prawa i daje im możliwości rozwoju zawodowego bez szkody dla życia rodzinnego. Kobiety chcą mieszkać w nowoczesnym i otwartym państwie, dającym im poczucie bezpieczeństwa i wolności. Kluczowe są dla nich kwestie zdrowia, edukacji, niezależności materialnej. Oczekują dostępu do dobrej opieki medycznej i chcą móc decydować o własnym ciele, a także chcą rzetelnej, nowoczesnej edukacji dla swoich dzieci, godnego życia, bez konieczności wyrzeczeń. Sprawiedliwa i demokratyczna – takiej Polski oczekują młode kobiety. Chcą także, by ich kraj był spokojny, bezpieczny, uczciwy, tolerancyjny, praworządny i szanowany w świecie.

Badania pokazują jednak, że młode kobiety nie lubią rozmów o polityce – 60 proc. z nich deklaruje unikanie takich konwersacji, a jedynie 40 proc. tych najmłodszych zapoznaje się z informacjami w mediach i interesuje się wydarzeniami w obszarze polityki.

Rozpoczęta właśnie kampania ma przekonać Polki do tego, że polityka „nie jest czymś abstrakcyjnym oderwanym od ich życia”, lecz oddziałuje na to, co aktualnie się dzieje i ma decydujący głos w istotnych dla kobiet sprawach.

„Celem kampanii jest mobilizacja młodych kobiet do większej obecności w życiu publicznym i upomnienia się o swoje prawa. Nie podejmujemy decyzji za kobiety, nie wskazujemy jak i na kogo mają głosować. Pokazujemy im tylko, że mają »na co« głosować, a to, co wybiorą, będzie mieć bezpośredni wpływ na ich życie” – mówi Ewa Kulik-Bielińska z Fundacji Batorego. „Jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału” – dodaje Zofia Sanejko z Inicjatywy Głos Kobiet. Jak mówi, Polki w wieku 18-34 lata to ponad 3,6 mln obywatelek (według danych GUS z 2022 roku). „To naprawdę potężna siła” – podkreśla Sanejko.

Kampania będzie prowadzona offline i online – w mediach tradycyjnych (radiu i telewizji), elektronicznych i społecznościowych. Działania komunikacyjne obejmą także przestrzeń publiczną. Symbolem kampanii i sprawczości kobiet jest różowy długopis.

W ramach inicjatywy powstała strona www.twojwybor.pl, gdzie dostępne są materiały do pobrania wraz z zachętą do włączenia się do kampanii, skierowane zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji.

Kampania potrwa do dnia wyborów, czyli 15 października 2023 roku. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin