Wraz z początkiem marca 2025 roku Kupiec, polska marka naturalnych produktów zbożowych, wystartował z najnowszą kampanią marketingową realizowaną we współpracy z agencją LoveBrands Group. Marka chce przekonać Polaków do tego, by w codziennym pędzie znaleźli czas na posiłek. W tym celu zachęca do odkrywania na nowo owsianek z linii „Coś na Ząb” oraz innych produktów zbożowych, które mogą być dobrą alternatywą zdrowego posiłku w czasie zabieganego dnia.
W ramach prac nad kampanią Kupiec zlecił agencji SW Research przeprowadzenie badania na temat zwyczajów żywieniowych Polaków. Wynika z niego, że blisko 2/3 Polaków przynajmniej kilka razy w ciągu miesiąca pomija jeden z trzech głównych posiłków. Ponadto 15 proc. respondentów przyznało, że w codziennym zabieganiu z góry zakłada, że pominie któryś z głównych posiłków, a 32 proc. liczy, że „złapie coś w biegu”. Kupiec przekonuje, że dobrą opcją ratunkową w takich sytuacjach mogą być m.in. owsianki. Mimo że rozwiązanie polecane jest także przez dietetyków, to 31 proc. Polaków przyznaje, że nigdy nie jada owsianek, a jeśli już to jedynie jako opcję śniadaniową.
Najnowsza kampania dla owsianek „Coś na Ząb” oraz płatków zbożowych Kupiec uwzględnia ten insight. Celem działań promocyjnych jest przekonanie Polaków do tego, by na produkty spojrzeć z nieco innej perspektywy i docenić ich walory. „Chcemy zainspirować konsumentów do tego, by po nasze owsianki i płatki zbożowe sięgali nie tylko w domu i nie tylko na śniadanie, choć w obu przypadkach to także doskonały wybór” – wyjaśnia Kamila Kurzawa, dyrektorka marketingu firmy Kupiec.
Przekonać do tego mają m.in. nowe hasła: „Owsianka »Coś na Ząb«? Nie tylko na śniadanie, naturalnie!” czy „Płatki zbożowe Kupiec. Na ciepło, na zimno, na nowo, naturalnie!”.

Akcję wspierały będą działania influencermarketingowe. W kanałach w mediach społecznościowych marki będą pojawiały się wpisy przygotowane we współpracy z ekspertami – dietetyczką Ewą Ceborską-Scheiterbauer oraz szefem kuchni Piotrem Kucharskim. Mają oni inspirować konsumentów do przygotowywania posiłków na bazie zdrowych produktów zbożowych.
Działania w ramach tej inicjatywy wspierane będą także płatną kampanią digital oraz kampanią PR. Przewidziano także reklamy OOH, które pojawią się na warszawskich i śląskich autobusach, oraz promocję in-store i w gazetkach promocyjnych sieci handlowych, takich jak m.in. Carrefour, Leclerc czy Intermarche.
Istotnym elementem kampanii jest także konkurs konsumencki realizowany w social mediach oraz promowany na nośnikach reklamowych w sieciach handlowych. Zadaniem uczestników jest zakup owsianki z linii „Coś Na Ząb” lub płatków zbożowych marki Kupiec oraz wykonanie zdjęcia tych produktów w miejscu, w którym konsument po nie sięgnie. Konkurs potrwa do 31 marca 2025 roku.
Nową strategię marketingową dla tej kategorii produktów, key visuale oraz hasła stworzyła agencja LoveBrands Group, która razem z klientem realizuje także zintegrowaną kampanię marketingową. Współpracę nawiązano w ramach przetargu. (kn)