wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościŁukasz Kowalski z MSL prezesem Rady Reklamy

Łukasz Kowalski z MSL prezesem Rady Reklamy

27 czerwca 2023 roku walne zebranie członków Rady Reklamy wybrało nowe władze organizacji pozarządowej, działającej od 2006 roku. Prezesem Rady Reklamy został Łukasz Kowalski, zastępca dyrektora zarządzającego MSL. Wybrano również członków zarządu, rady nadzorczej oraz Komisji Etyki Reklamy.

Łukasz Kowalski

Celem Rady i Komisji Etyki Reklamy jest reagowanie na trendy i zmiany pojawiające się na rynku po to, by przekaz trafiający do odbiorców był „bezpieczny oraz spełniał normy etyczne”.

W nowym zarządzie Rady Reklamy poza Łukaszem Kowalskim, prezesem, znaleźli się Robert Wielgo, IAB Polska, Małgorzata Węgierek, Havas Media Group, Aleksandra Przeździecka, Warner Bros. Discovery, Bartłomiej Morzycki, Browary Polskie, Małgorzata Skonieczna, Pepsico.

Skład osobowy wszystkich organów wybrano na dwuletnią kadencję spośród firm i organizacji zrzeszonych bezpośrednio i pośrednio w Radzie Reklamy.

„Wśród priorytetów na najbliższe lata na pewno chciałbym podkreślić dalsze wzmacnianie i promowanie idei samoregulacji, zarówno poprzez aktywność w ośrodkach opiniotwórczych i decyzyjnych, jak i konsekwentne poszerzanie bazy członkowskiej o nowe podmioty i całe obszary rynku” – mówi Łukasz Kowalski. „Najważniejszymi wyzwaniami stojącymi przed Radą Reklamy w najbliższych latach jest rozwój technologii w reklamie, w tym coraz szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz budowanie odpowiedzialnej reklamy środowiskowej i przeciwdziałanie zjawisku greenwashingu” – dodaje nowy prezes Rady Reklamy.

Organizacja zapowiada, że pierwszą z planowanych inicjatyw jest projekt GenEtyczni – „laboratorium wiedzy, doświadczeń i kompetencji, które ma przybliżać tematykę etyki w reklamie i marketingu, kolejnemu pokoleniu profesjonalistów w tej dziedzinie”.

Nową Radę Nadzorczą Rady Reklamy tworzą z kolei Sylwia Palmowska-Stusińska, Procter & Gamble Polska, Iwona Jacaszek-Pruś, Kompania Piwowarska, Anna Lubowska, Beata Rożek, Mars Polska, Włodzimierz Schmidt, IAB Polska. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj