Meta wprowadza w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii sposób, który umożliwi wykrywanie oszustw reklamowych związanych z podszywaniem się pod celebrytów za pomocą technologii rozpoznawania twarzy – podaje independent.co.uk.
Jak czytamy, Meta rozpoczęła testowanie wspomnianej technologii w innych częściach świata pod koniec 2024 roku. Firma potwierdziła, że teraz po współpracy z organami regulacyjnymi rozszerza jej zastosowanie.
Działanie technologii opiera się na wykrywaniu reklamy, która została uznana za oszustwo i zawiera wizerunek osoby publicznej zidentyfikowanej przez platformę jako zagrożoną tak zwanym „celeb-baitingiem”, czyli wykorzystywaniem wizerunku celebrytów w celach oszustwa. Następnie za pomocą narzędzi rozpoznawana jest twarz w celu porównania jej z wizerunkiem celebrytów z ich oficjalnych profili – dowiadujemy się.
Według Mety, jeśli technologia ta zidentyfikuje reklamę jako oszustwo, zostanie ona zablokowana. Firma uważa, że wykorzystywane przez nią narzędzia pomogą wykryć i powstrzymać oszustów przed nadużywaniem wizerunku osób publicznych do celów przestępczych – czytamy.
Jak donosi źródło, Meta potwierdziła, że technologia rozpoznawania twarzy zostanie wykorzystana także do weryfikacji tożsamości użytkowników w celu odzyskania dostępu do zablokowanego lub naruszonego konta. Wystarczy, że osoby chcące odzyskać profil na potwierdzenie swojej tożsamości prześlą wideo selfie, które następnie zostanie przeanalizowane przez technologię. (ao)
Źródło: independent.co.uk, Meta brings facial recognition tools to spot celeb scam adverts to the UK, Martyn Landi, 5.03.2025