Meta zapowiedziała, że na Facebooku, Instagramie i Threads zostaną wprowadzone zmiany, które mają ułatwić twórcom i markom dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększenie zaangażowania. Serwis ogłosił rozpoczęcie testów reklam w trendach Reels, nowych rozwiązań marketingowych dla twórców na Facebooku i Instagramie, a także reklam wideo w Threads.
Reklamy w trendach Reels to nowy produkt do targetowania treści, dzięki któremu możliwe będzie wyświetlanie reklam bezpośrednio po najpopularniejszych i najbardziej angażujących Reelsach tworzonych przez użytkowników na platformach Mety. Marki będą mogły zdecydować się na umieszczanie swoich przekazów promocyjnych obok ogólnych najpopularniejszych rolek lub najczęściej pojawiających się w zestawach tematycznych, takich jak uroda czy sport. Jak podaje Meta, reklamy w trendach Reels wykorzystują mechanizmy kontroli bezpieczeństwa i odpowiedniości marki, takie jak filtrowanie treści, domyślnie ustawione na opcję „ograniczoną”, czy weryfikację przez Meta Business Partners.
W odpowiedzi na prośby reklamodawców o dostęp do bardziej aktualnych informacji i trendów serwis rozpoczął testy Trends w Instagram Creator Marketplace. Opcja ta ma umożliwić firmom wykorzystywanie wiadomości na bieżąco oraz przygotowywanie kulturowo istotnych treści z pomocą twórców do ich kampanii reklamowych. Trends wykorzystuje sztuczną inteligencję do identyfikowania tematów, które są najbardziej popularne w zakładce Reels na Instagramie, układa ranking na podstawie różnych wskaźników, a następnie prezentuje odpowiednie rolki wraz z rekomendowanymi twórcami.
Meta jakiś czas temu uruchomiła spersonalizowane rekomendacje treści twórców z wykorzystaniem sztucznej inteligencji dla marek na Instagramie. Teraz dostęp do tej funkcji został rozszerzony na Facebook’a. Rekomendacje mają pomóc marketerom zidentyfikować, która treść związana z marką może najlepiej sprawdzić się jako reklama.
Serwis zapowiedział, że wkrótce rozpoczną się testy API Creator Marketplace Discovery na Instagramie. Rozwiązanie to ma za zadanie ułatwić firmom łączenie się z twórcami za pośrednictwem agencji i narzędzi zewnętrznych.
Ulepszono też możliwości odkrywania i oceny twórców do kampanii reklamowych za pomocą Instagram Creator Marketplace. Meta dodała sugestie wyszukiwania słów kluczowych zasilane sztuczną inteligencją, wskaźniki efektywności treści, wskaźniki interakcji i historię współpracy twórców z innymi partnerami.
Jak przekazuje platforma, w przypadku reklam partnerskich do tej pory zarówno reklamodawca, jak i partner byli wymieniani w nagłówku reklamy. Od teraz reklamodawcy mają możliwość wyróżnienia tylko jednego partnera w nagłówku przekazu promocyjnego na Facebooku i Instagramie. Według serwisu daje to marketerom możliwość większego skupienia się na unikalnej marce i autentycznym głosie twórcy.
Platforma testuje reklamy partnerskie w transmisjach na żywo na Facebooku z możliwością promowania treści generowanych przez użytkowników. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli promować filmy na żywo we współpracy z twórcami jako reklamy partnerskie.
Jakiś czas temu Meta rozszerzyła reklamy w Threads na wszystkich kwalifikujących się reklamodawców na całym świecie. Wkrótce niewielka liczba reklamodawców ma przetestować reklamy wideo 16:9 i 1:1, które będą wyświetlane między organicznymi treściami w feedzie Threads. Ma to być kolejny sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców.
Rozpoczęto również wdrażanie Video Expansion na Facebook Reels, które ma pomóc reklamodawcom w zwiększeniu wydajności ich zasobów wideo i osiągnięciu lepszych wyników. Opcja ta płynnie dostosowuje zasoby filmowe, generując niewidoczne piksele w każdej klatce, aby rozszerzyć proporcje obrazu i stworzyć bardziej „immersyjne i natywne wrażenia”. (ao)
Źródło: facebook.com, IAB NewFronts 2025: Meta Presents New Solutions for Creators and Brands, 8.05.2025