PepsiCo wprowadza butelki w całości pochodzące z recyklingu

dodano: 
08.12.2021
komentarzy: 
0

PepsiCo stworzyło nowe butelki, wykonane w 100 proc. z przetworzonego plastiku. Sprzedawane w nich będą napoje Pepsi i Mirinda.

Jak informuje PepsiCo, pierwsze partie napojów rozlewane do butelek wykonanych w całości z przetworzonego plastiku (rPET) będą pojawiać się na sklepowych półkach jeszcze w grudniu 2021 roku. Od lipca 2021 roku w takim opakowaniu sprzedawane jest już Lipton Ice Tea.

Zmiana rodzaju opakowań jest elementem strategii PepsiCo pep+ (PepsiCo Positive), w ramach której firma ma przejść transformację działalności w kierunku zrównoważonego rozwoju. Koncern pod koniec 2020 roku zobowiązał się w Polsce deklarację do dalszych inwestycji w zmianę procesu produkcyjnego i wprowadzenie do produkcji butelek wytworzonych z przetworzonego plastiku. Działanie firmy wspiera realizację założeń gospodarki obiegu zamkniętego. PepsiCo deklaruje, że dąży do tego, by plastik nie stawał się odpadem. 

Koncern wyjaśnia, że nowa butelka powstaje ze zużytych opakowań plastikowych, które trafiają do selektywnej zbiórki odpadów z żółtych pojemników. W kolejnym kroku plastik jest poddawany segregacji, później przetwarzany w granulat, a ten we włókno poliestrowe. Z tego włóka wytwarzane są butelki.

PepsiCo szacuje, że wprowadzenie butelek wytworzonych w całości z rPET obniży emisję gazów cieplarnianych w Europie nawet o ok. 40 proc. w przeliczeniu na jedną butelkę.

W komunikacie firmy czytamy także, że w październiku 2021 roku PepsiCo wraz z Nestlé Polska zinaugurowały projekt ReFlex, którego celem jest zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów takich jak elastyczne opakowania wielomateriałowe i z tworzyw sztucznych (np. chipsy), co ma zwiększyć poziom recyklingu tych odpadów w Polsce.

„Nasze działania wpisują się w nową rzeczywistość biznesową, w której konsumenci coraz częściej interesują się przyszłością planety i jej mieszkańców. Większość z nich wskazuje, że nie ma już czasu na dalsze dyskusje i należy zacząć działać” – mówi Michał Jaszczyk, prezes PepsiCo Polska.

PepsiCo w ramach przyjętego w tym roku zobowiązania dąży do osiągnięcia neutralności emisyjnej do roku 2040. Firma zapowiedziała także przyspieszenie działań dążących do redukcji emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu o ponad 40 proc. w ujęciu bezwzględnym do roku 2030.

Polska jest jednym z 11 krajów europejskich, które wprowadziły lub w najbliższym czasie wprowadzą produkcję napojów Pepsi w butelkach wykonanych z przetworzonego plastiku. W Hiszpanii i Niemczech doszło już do wdrożenia nowych opakowań, a w Grecji i Rumunii nastąpi to przed końcem 2021 roku. W 2022 roku zmiany obejmą też Belgię, Danię, Finlandię, Francję, Wielką Brytanię, Irlandię oraz Luksemburg. (mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin