Ministerstwo Cyfryzacji wystartowało z kolejnymi działaniami promującymi aplikację mObywatel. 8 lutego 2025 roku rozpoczęła się najnowsza edycja kampanii „mObywatel ma łatwiej”, realizowanej przez resort od listopada 2024 roku.
Jak podkreślają organizatorzy akcji, mObywatel staje się jedną z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Obecnie 8,75 mln Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Rozpoczęcie nowego etapu kampanii ma stanowić kolejny krok w kierunku upowszechniania korzyści płynących z wykorzystywania technologii cyfrowych oraz zachęcania Polaków do pobierania aplikacji. Koncepcja kreatywna inicjatywy skupia się na prezentacji mObywatela jako narzędzia dostępnego dla każdego – bez względu na wiek czy poziom zaawansowania cyfrowego.
W ramach akcji powstały spoty, w których bohaterowie dzielą się historiami pokazującymi, jak aplikacja mObywatel pozwala im nie tylko zaoszczędzić czas, lecz także poczuć się bezpiecznie w cyfrowej przestrzeni. W tej edycji kampanii wykorzystano również 15-sekundowe spoty z pierwszej odsłony emitowanej w listopadzie i grudniu 2024 roku.
Aby przybliżyć widzom kulisy powstawania spotów, organizatorzy kampanii przygotowali materiały making of, w których pokazano pracę nad ujęciami, które powstawały m.in. na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Kampania będzie realizowana w stacjach telewizyjnych i w internecie, w tym m.in. w kanałach Ministerstwa Cyfryzacji oraz Centralnego Ośrodka Informatyki. Organizatorzy planują także kolejne etapy akcji promującej mObywatela, które będą prowadzone do końca 2025 roku.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup emisji telewizyjnej realizuje zespół Ministerstwa Cyfryzacji. Za realizację kampanii internetowej odpowiada dom mediowy Carat (dentsu Polska), który w styczniu 2025 roku wygrał przetarg na obsługę mediową ministerstwa.
W ramach współpracy dom mediowy Carat Polska będzie obsługiwał emisje kampanii na temat e-usług publicznych co najmniej do końca 2025 roku. Od lutego agencja odpowiada za emisję kampanii „mObywatel ma łatwiej”. Za realizację działań na rzecz ministerstwa odpowiada zespół Carat Polska pod kierownictwem Elżbiety Kudelskiej.
Jak informuje resort, w przetargu na obsługę Ministerstwa Cyfryzacji wzięło udział osiem domów mediowych. Kilkumiesięczna procedura przetargowa realizowana była przy wsparciu doradczym audytora mediowego Stars. (kn)