piątek, 6 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomości„Woda opadła, psy zostały”. Rusza akcja pomocowa dla bezdomnych zwierząt

„Woda opadła, psy zostały”. Rusza akcja pomocowa dla bezdomnych zwierząt

W listopadzie 2024 roku ruszyła kampania pomocowa pro publico bono dla bezdomnych zwierząt „Woda opadła, psy zostały”. Akcja została zainicjowana i zrealizowana dzięki połączeniu sił agencji Saatchi & Saatchi, MSL oraz Zenith, przy wsparciu pozostałych podmiotów należących do Grupy Publicis.

Bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego potrzebują ponad 1,3 mln zł, aby wrócić do schronisk, które przed powodzią były ich azylem. Fundacja Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka, Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej oraz Schronisko AZYL w Dzierżoniowie podczas powodzi ucierpiały najbardziej. W wyniku katastrofy zabrakło nie tylko zapasów żywnościowych dla czworonogów i sprzętu, ale także boksów, które zostały doszczętnie zniszczone. Organizatorzy akcji chcą ułatwić powrót schroniskom do stanu sprzed zdarzenia, zbierając środki umożliwiające ich odbudowę i wyremontowanie.

Jak przekazuje Katarzyna Sowa, przedstawicielka Fundacji Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka, miejsce to zostało całkowicie zalane. „Nie udało nam się niczego uratować, z wyjątkiem naszych podopiecznych. Większość psów została przetransportowana do innych schronisk, które nie zostały dotknięte powodzią w takim stopniu, jednak nie mogą one zostać tam bezterminowo. Części udało się znaleźć domy stałe lub tymczasowe. Zostało z nami tylko dziesięć psów, które są nieadopcyjne, ale przy obecnym braku warunków opieka nad nimi jest naprawdę trudna” – mówi. Zbudowanie schroniska od nowa będzie kosztowało 1,8 mln zł. Obecnie udało się zebrać około 640 tys. zł.

Największą pomoc schroniska otrzymywały zaraz po powodzi. Z czasem zaczęła ona maleć, a szkody i potrzeby w perspektywie nadchodzącej zimy zaczynają rosnąć. Wpływ na to mają nie tylko trudne dla zwierząt warunki pogodowe, ale także liczba nowych podopiecznych, trafiających w tym czasie do placówek. Jerzy Thomalla ze Schroniska Azyl w Dzierżanowie wspomina, że miesięcznie w zimie trafia do nich 20-30 psów, a koszt utrzymania jednego, w zależności od jego wieku, wielkości, usposobienia czy stanu zdrowia, to około 1,5 tys. zł. „Łatwo sobie obliczyć, jakie są to kwoty przy tak dużej liczbie zwierzaków. Dlatego musimy być odpowiednio przygotowani, również finansowo, aby móc dalej pomagać. W czasie zimy i nie tylko” – komentuje Thomalla. Schronisko do odbudowania zalanych pomieszczeń potrzebuje jeszcze 110 tys. zł.

Grupa Publicis postanowiła pomóc schroniskom w powrocie do normalnego funkcjonowania. W ramach kampanii „Woda opadła, psy zostały” mury z zalanych azylów dla bezdomnych zwierząt zostaną umieszczone w trzech dużych miastach w Polsce. W pierwszej kolejności instalacja znajdzie się w Warszawie na terenie Browarów Warszawskich. Linia wody odwzorowana przez grafików ukazuje, do jakiego poziomu dotarła powódź. Umieszczone na murze i odpowiednio przeskalowane podobizny prawdziwych psów mieszkających w zalanych schroniskach obrazują, jak niebezpieczna była to dla nich sytuacja, grożąca bezpośrednio utonięciem.

„Zwierzęta w schroniskach są bezbronne w obliczu tragedii, jaką jest powódź. Czekając na dom, tracą nawet ten tymczasowy. Infrastruktura dotkniętych powodzią schronisk została całkowicie zrujnowana. Zamiast pozbycia się jej zamieniliśmy ją w symbol wołania o pomoc i przenieśliśmy do centrów dużych miast. Dzięki temu ślady poziomu wody, które pozostały na zdewastowanych ogrodzeniach schronisk, ukazują skalę tragedii, jaką przeżywają zwierzęta” – mówi Michał Sęk, CCO Saatchi & Saatchi.

Głównym celem akcji jest zebranie środków na wsparcie trzech schronisk, które najbardziej ucierpiały podczas powodzi: Fundacja Pod Psią Gwiazdą z Kłodzka, Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Konradowej i Schronisko AZYL w Dzierżoniowie. W tym celu zorganizowano zbiórkę online przez Fundację Psia Brać. Obok każdego muru umieszczono kod QR, który po zeskanowaniu przenosi na stronę portalu Pomagam.pl, gdzie prowadzona jest zbiórka.

Pomóc można także, udostępniając informacje o kampanii w mediach społecznościowych, co przyczyni się do zwiększenia jej zasięgu. Zaangażować w pomoc można się także osobiście, dołączając do społeczności wolontariuszy, którzy będą brać udział w odbudowanie zniszczonych schronisk. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj