sobota, 17 maja, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościWspółczesne makatki przestrzegają przed cyberzagrożeniami

Współczesne makatki przestrzegają przed cyberzagrożeniami

8 maja 2025 roku wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Bezpieczny Dzień”, której inicjatorem jest NASK. Celem projektu jest budowanie świadomości społecznej i promowanie odpowiedzialnych postaw w środowisku cyfrowym. Oś kampanii stanowią współczesne makatki, które mają przestrzegać nas przed cyberzagrożeniami.

Kampania będzie miała kilka etapów. Jak przekazują organizatorzy, punktem wyjścia do realizacji projektu stało się założenie, że to, co działa w życiu, działa również w internecie. Z tego względu zdecydowano się na wykorzystanie formy makatek – nośnika ludowej mądrości – i przełożenie jej na współczesny język wizualny i digitalowy. Makatki, które dawniej wisiały w domach i ostrzegały przesłaniami o ostrożności i rozsądku, dziś mają przypominać internautom, że warto zachować czujność również online.

„Nie straszymy, ale edukujemy. Zależało nam na tym, aby kampania była bliska ludziom, zakorzeniona w codziennych, rozsądnych decyzjach – takich samych, jakie podejmujemy offline. Te same zasady powinny działać w sieci” – wyjaśnia Marta Bresińska, Managing Directorka w Endless – agencji odpowiadającej za realizację kampanii.

W pierwszej odsłonie inicjatorzy akcji skupiają się na tym, by zachęcić internautów do zgłaszania podejrzanych stron. W związku z tym w materiałach powstałych w ramach inicjatywy podkreślają oni, że każde zgłoszenie ma znaczenie, ponieważ w ten sposób realnie ograniczamy działania oszustów.

W ramach pierwszego etapu prowadzone są szeroko zakrojone działania online, wspierane przez landing page bezpiecznydzien.pl. Na stronie publikowane są m.in. wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób należy zgłaszać incydenty związane z cyberzagrożeniami. Powstały także spoty digitalowe oraz spot telewizyjny.

W kolejnych odsłonach kampanii poruszone zostaną także inne kwestie dotyczące cyberbezpieczeństwa oraz cyberzagrożeń z perspektywy rodziców i opiekunów, a także dzieci i młodzieży.

Projekt powstał w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027.

Realizacją kampanii zajmuje się agencja Endless, z którą współpracę nawiązano w przetargu. Zespół Endless odpowiada za strategię komunikacji, kreację, produkcję, w tym m.in. spotów wideo oraz materiałów do działań digitalowych, a także za realizację badań fokusowych. Reżyserią spotów zajął się Roman Przylipiak, a za ich produkcję odpowiada dom produkcyjny Graffiti Films. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj