.

 

X może stracić 75 mln dol. przychodów z reklam

dodano: 
27.11.2023
komentarzy: 
0

Po tym jak 100 marek wstrzymało swoje kampanie na platformie, X (dawniej Twitter) może stracić 75 mln dol. dochodów z reklam w okresie świątecznym – podaje engadget.com, powołując się na raport The New York Times.

Wkrótce po tym, jak Elon Musk wstawił swój tweet, w którym poparł treści antysemickie, organizacja Media Matters opublikowała raport, który wykazuje, że reklamy na platformie wyświetlały się tuż obok kontrowersyjnych treści. W odpowiedzi X pozwało firmę, oskarżając ją o „świadome i złośliwe produkowanie obrazów przedstawiających posty reklamodawców na platformie mediów społecznościowych X Corp. obok treści neonazistowskich”. Organizacja określiła pozew „niepoważnym” w oświadczeniu dla Engadget i powiedziała, że spodziewa się wygranej w sądzie – wyjaśnia źródło.

Jak czytamy dalej, IBM, Apple i Disney znalazły się wśród marek, które szybko wycofały swoje reklamy z X. Ubisoft było pierwszą firmą produkującą gry komputerowe, która również zaprzestała się reklamować w serwisie. Tak samo postąpiły Lionsgate, Uber i Coca-Cola. Według raportu The Times, Airbnb wstrzymało reklamy o wartości ponad 1 mln dol., a Netflix wycofał reklamy o wartości 3 mln dol. X może również stracić 4 mln dol. przychodów z reklam z powodu wstrzymania kampanii przez spółki zależne Microsoftu. (af)

Źródło:

engadget.com, Elon Musk's X could lose $75 million in ad revenue following antisemitic content backlash, 25.11.2023
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin