Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Żabka oskarżana o kopiowanie komunikacji influencerki. Sieć przeprasza. sieć sklepów żabka zmieniła styl komunikacji w mediach społecznościowych. internauci dopatrzyli się w nim inspiracji instagramowym kontem jednej z kasjerek, która z własnej inicjatywy opowiadała o pracy w firmie. krytykują firmę, a ta przekazuje, że jest „zaskoczona komentarzami”, jednak na stories przeprasza autorkę profilu. pod koniec sierpnia żabka wprowadziła w swoich kanałach społecznościowych nowy sposób komunikacji – postawiła na luźny styl, zamiast grafik produktowych publikuje memy, „nieudolne” grafiki i popularne w sieci hasła, np. „jakie sosiwo wariacie”, „byczku”. pod nowymi postami internauci nie szczędzą krytyki pod adresem żabki. ich zdaniem nowy styl komunikacji sieci jest inspirowany lub wręcz skopiowany z profilu frogshoposting na instagramie, prowadzonego w podobnym stylu, a utworzonego znacznie wcześniej. jego autorką jest pracownica jednego ze sklepów sieci, viola, która na koncie opowiada o pracy w sklepie, produktach czy aplikacji żabki. komentujących oburzył fakt, że firma zdecydowała się na podobną komunikację bez współpracy z autorką instagramowego konta. ich zdaniem sieć powinna zaproponować kobiecie współpracę, a nie kopiować jej pomysły i zlecać działania zewnętrznej agencji. twórczyni konta frogshoposting pod jednym z postów zamieściła komentarz „fajnie, fajnie. jak będziecie chcieli korepetycji z memów to jeszcze gdzieś znajdę wolne terminy”. na swoim profilu zamieściła post z hashtagiem „#niepuszczętegopłazem”. tym hashtagiem posługują się również komentujący posty żabki oraz udostępniający informacje o sprawie w social mediach. źródło: instagram.com/frogshoposting. żabka w odpowiedzi na zadane przez proto.pl pytanie o sprawę przekazała, że „jest zaskoczona” wspomnianymi komentarzami dotyczącymi kampanii. „czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat ’00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek” – wyjaśnia żabka. „znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę” – zapewniła sieć sklepów. dodała także, że kampania została opracowana przez wewnętrzny zespół marketingu firmy we współpracy z grupą kreatywną cukier. źródło: instagram.com/zabkapolska. w stories na instagramie żabka również odniosła się do sprawy. firma przeprasza influencerkę i zaprasza ją do współpracy. „oceniacie nas i słusznie, ale naszym zdaniem nie za to co zrobiliśmy, ale czego nie zrobiliśmy. a czego nie zrobiliśmy? nie zaprosiliśmy violi do naszej komunikacji! shame on us. przepraszamy” – napisała żabka. sieć handlowa zapowiedziała powołanie „rady programowej instagrama żabki, żeby więcej takie sytuacje nie miały miejsca”. „to wasi przedstawiciele będą odpowiadali za różne elementy komunikacji na ig” – deklaruje żabka, prosząc violę o kontakt. w komentarzach internauci zwrócili uwagę, że sieć powinna sama odezwać się do twórczyni, a nie prosić ją o wiadomość. żabka w odpowiedzi zapewniła, że skontaktowała się z instagramerką. (mb).
Sieć sklepów Żabka zmieniła styl komunikacji w mediach społecznościowych. Internauci dopatrzyli się w nim inspiracji instagramowym kontem jednej z kasjerek, która z własnej inicjatywy opowiadała o pracy w firmie. Krytykują firmę, a ta przekazuje, że jest „zaskoczona komentarzami”, jednak na Stories przeprasza autorkę profilu.
Pod koniec sierpnia Żabka wprowadziła w swoich kanałach społecznościowych nowy sposób komunikacji – postawiła na luźny styl, zamiast grafik produktowych publikuje memy, „nieudolne” grafiki i popularne w sieci hasła, np. „Jakie sosiwo wariacie”, „byczku”.
Pod nowymi postami internauci nie szczędzą krytyki pod adresem Żabki. Ich zdaniem nowy styl komunikacji sieci jest inspirowany lub wręcz skopiowany z profilu Frogshoposting na Instagramie, prowadzonego w podobnym stylu, a utworzonego znacznie wcześniej. Jego autorką jest pracownica jednego ze sklepów sieci, Viola, która na koncie opowiada o pracy w sklepie, produktach czy aplikacji Żabki.
Komentujących oburzył fakt, że firma zdecydowała się na podobną komunikację bez współpracy z autorką instagramowego konta. Ich zdaniem sieć powinna zaproponować kobiecie współpracę, a nie kopiować jej pomysły i zlecać działania zewnętrznej agencji.
Twórczyni konta Frogshoposting pod jednym z postów zamieściła komentarz „Fajnie, fajnie. Jak będziecie chcieli korepetycji z memów to jeszcze gdzieś znajdę wolne terminy”. Na swoim profilu zamieściła post z hashtagiem „#niepuszczętegopłazem”. Tym hashtagiem posługują się również komentujący posty Żabki oraz udostępniający informacje o sprawie w social mediach.

Źródło: instagram.com/frogshoposting
Żabka w odpowiedzi na zadane przez PRoto.pl pytanie o sprawę przekazała, że „jest zaskoczona” wspomnianymi komentarzami dotyczącymi kampanii. „Czerpie ona z szeroko pojętej kultury internetu, w tym memów nawiązujących do estetyki lat ’00, która trafia do grupy naszych młodszych klientów i jest wykorzystywana przez wiele marek” – wyjaśnia Żabka. „Znamy twórczość @frogshoposting, doceniamy jej zaangażowanie jako twórczyni treści związanych z naszą siecią, dlatego skontaktowaliśmy się z nią, by wyjaśnić tę sprawę” – zapewniła sieć sklepów. Dodała także, że kampania została opracowana przez wewnętrzny zespół marketingu firmy we współpracy z Grupą Kreatywną CUKIER.





Źródło: instagram.com/zabkapolska
W Stories na Instagramie Żabka również odniosła się do sprawy. Firma przeprasza influencerkę i zaprasza ją do współpracy. „Oceniacie nas i słusznie, ale naszym zdaniem nie za to co zrobiliśmy, ale czego nie zrobiliśmy. A czego nie zrobiliśmy? Nie zaprosiliśmy Violi do naszej komunikacji! Shame on us. Przepraszamy” – napisała Żabka. Sieć handlowa zapowiedziała powołanie „Rady Programowej Instagrama Żabki, żeby więcej takie sytuacje nie miały miejsca”. „To Wasi przedstawiciele będą odpowiadali za różne elementy komunikacji na IG” – deklaruje Żabka, prosząc Violę o kontakt. W komentarzach internauci zwrócili uwagę, że sieć powinna sama odezwać się do twórczyni, a nie prosić ją o wiadomość. Żabka w odpowiedzi zapewniła, że skontaktowała się z instagramerką. (mb)