poniedziałek, 17 marca, 2025
Strona głównaRaportyJustyna Steczkowska królową preselekcji do Eurowizji 2025 także w mediach

Justyna Steczkowska królową preselekcji do Eurowizji 2025 także w mediach

Justyna Steczkowska nie tylko wygrała polskie preselekcje do Konkursu Piosenki Eurowizji 2025, lecz także zdominowała media w tym temacie. Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów przygotowanych dla PRoto.pl, od 14 stycznia do 21 lutego 2025 roku (do godziny 15:00), ukazało się blisko 12 tys. publikacji w polskich mediach mainstreamowych i społecznościowych w kontekście Eurowizji, a prawie 60 proc. z nich dotyczyło Steczkowskiej.

Rekordowa medialność

Z danych IMM wynika, że w analizowanym okresie w mediach pojawiło się blisko 12 tys. unikalnych publikacji dotyczących Eurowizji. Najwięcej z nich, prawie 7 tys., dotyczyło Justyny Steczkowskiej, zwyciężczyni preselekcji. Zasięg tych publikacji eksperci IMM szacują na 160 mln potencjalnych kontaktów z przekazem. Oznacza to, że statystyczna osoba w wieku od 15 lat mogła mieć kontakt z informacją o piosenkarce średnio 5 razy.

Imponujący jest również ekwiwalent reklamowy (AVE), który w przypadku Justyny Steczkowskiej wyniósł ponad 51 mln zł. Oznacza to, że taką kwotę należałoby zapłacić, gdyby treści te były płatną kampanią reklamową.

Drugie miejsce zajmuje Dominik Dudek, o którym pojawiło się 3,1 tys. publikacji. W tym wypadku zasięg medialny jest znacznie niższy niż Steczkowskiej – wynosi ok. 96 mln. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Dudka to z kolei niecałe 30 mln zł, co wskazuje na istotny potencjał marketingowy artysty.

Trzecie miejsce przypada Kubie Szmajkowskiemu. Na jego temat ukazało się 2,4 tys. publikacji, których zasięg to ok. 55 mln, a ekwiwalent reklamowy wzmianek jest niewiele niższy niż w przypadku Dominika Dudka i wynosi ok. 25 mln zł.

Pozytywny wizerunek

W analizie IMM uwzględniono także kontekst wizerunkowy, czyli odsetek publikacji pozytywnych w całości dyskusji o artystach. Mapa benchmarkowa przedstawia medialność uczestników preselekcji w trzech wymiarach: zasięgu, liczby publikacji oraz wartości kontekstu wizerunkowego.

Analiza mapy benchmarkowej pokazuje, że Justyna Steczkowska osiągnęła najwyższy zasięg medialny (ok. 160 mln) i najwyższy wskaźnik kontekstu wizerunkowego (ok. 10). Oznacza to, że nie tylko była najbardziej medialną postacią preselekcji, ale również jej wizerunek był oceniany najbardziej pozytywnie.

Na mapie benchmarkowej wyróżniają się również Dominik Dudek i Kuba Szmajkowski, którzy osiągnęli wysokie wartości zasięgu i kontekstu wizerunkowego, choć znacznie niższe niż Justyna Steczkowska.

Zdjęcie główne: facebook.com/JustynaSteczkowska

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj