Podcasty i treści digital audio wciąż mocno zyskują na popularności wśród polskich odbiorców – pokazuje badanie „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowane przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe. Tempo wzrostu tego rynku zbliża się do trendów obserwowanych na Zachodzie – podają autorzy analizy.
Prawie jedna trzecia Polaków słucha podcastów co najmniej raz w tygodniu, a ponad 41 proc. przynajmniej raz w miesiącu. Co tydzień podcastów słucha już 8,4 mln Polaków. Miesięczny zasięg tego formatu sięga blisko 11 mln – wynika z szóstej edycji badania Grupy Eurozet, podsumowującego zmiany rynkowe i rozwój podcastów w kraju.
Czytaj też: Podcasty w public relations
„Podcasty i serwisy digital audio stają się pełnoprawnym medium – atrakcyjnym zarówno dla młodych, ale – przede wszystkim – dojrzałych odbiorców” – mówi Maciej Moszczyński, dyrektor biura reklamy Grupy Eurozet.

Jak podają autorzy analizy, liczba słuchaczy podcastów na całym świecie osiągnęła 547 mln* w 2024 roku – to wzrost o blisko 8 proc. rok do roku. Według prognoz do 2027 r. liczba słuchaczy podcastów na całym świecie osiągnie 652 mln.
W Polsce zaledwie w cztery lata zasięg tygodniowy podcastów wzrósł z 4,4 mln do 8,4 mln (2020 vs 2024). Niemal dwukrotnie wzrosła liczba tzw. heavy userów podcastów. Znaczącą zmianę widać także w zasięgu miesięcznym, który zwiększył się z 30,6 proc. w 2020 roku (niecałe 8 mln osób) do 41,3 proc. w 2024 roku (niemal 11 mln osób).
„Mogłoby się wydawać, że podcasty osiągają już szczyt swojej popularności, jednak światowy trend pokazuje, że rynek wciąż jest nienasycony i coraz więcej osób preferuje ten sposób konsumowania treści. To już kolejny rok, w którym obserwujemy imponującą dynamikę i wzrost popularności audycji słownych” – podkreśla Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biura reklamy Grupy Eurozet. (mb)
Sprawdź także: Monitoring podcastów w IMM
O badaniu:
Autorem i właścicielem badania „Słuchacz podcastów w Polsce” jest Grupa Eurozet; realizacja: Publicis Groupe, listopad-grudzień 2024 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat, N=8364; CAWI.