O PR uczelni w Koszalinie

dodano: 
04.07.2006
komentarzy: 
0

W dniach 29.06 – 01.07 Politechnika Koszalińska zorganizowała 7. Ogólnopolską Konferencję Rzeczników Prasowych i Pracowników Biur Promocji Szkół Wyższych. Tematyka spotkania związana była m.in. z działaniami internet public relations uczelni, kwestią podejmowania decyzji przez kandydata na studia oraz finansów w edukacji.

Wśród prelegentów części poświęconej internetowemu PR-owi znaleźli się dr Monika Kaczmarek-Śliwińska (Politechnika Koszalińska), Urszula Kandefer (Ideo), Łukasz Zawadowski (Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Leona Koźmińskiego).

Kaczmarek-Śliwińska przedstawiła wyniki swoich ostatnich badań porównujących wykorzystanie internetu w public relations uczelni publicznych i niepublicznych w Polsce. Prezentacje dwóch pozostałych osób dotyczyły praktycznych aspektów realizacji public relations poprzez internet w polskich szkołach wyższych. Zawadowski przedstawił kolejne etapy, rozwiązania i problemy, jakie wystąpiły przy tworzeniu i wdrażaniu serwisu uczelni.

W kolejnej części spotkania dr Marek Zimnak (Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu) przedstawił proces decyzyjny kandydata na studia. Podkreślił, że wzrost udziału uczelni niepublicznych w rynku, dynamiczny rozwój mediów elektronicznych oraz zwiększająca się świadomość młodzieży w zakresie planowania swojej przyszłości powinny wymuszać na uczelniach zdefiniowanie strategii marketingowej i komunikacyjnej.

Ważną częścią obrad konferencyjnych był panel poruszający metodologię tworzenia rankingów uczelni wyższych przez prasę ogólnopolską. W debacie uczestniczyli m.in. red. Jan Andrzej Nicał (dyrektor Miesięcznika Edukacyjnego Perspektywy) oraz red. Artur Olczak. Przedstawiciele szkół wyższych wyrazili opinię na temat rankingów prasy ogólnopolskiej będących bardzo często jednym z głównych powodów wyboru danej uczelni przez kandydatów, a według pracowników uczelni często dyskredytujących i niedających szansy na uzyskanie dobrej lokaty z powodu zastosowanej metodologii.

W trakcie konferencji wybrano także władze Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich. Prezesem został dr Marek Zimnak (AE, Wrocław), wiceprezesi: Ewa Sapeńko (Uniwersytet Zielonogórski), Marcin Żukowski (Uniwersytet w Białymstoku), Krzysztof Sławiński (Politechnika Opolska). Funkcję skarbnika pełni Kamil Melcer (UW), a w Komisji rewizyjnej zasiadają: Paweł Doś (Politechnika Śląska), Monika Kaczmarek-Śliwińska, Barbara Bąk (AGH), Beata Górka (KUL), Agnieszka Szewczyk (Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania).

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin