5 częstych błędów content marketingu

dodano: 
11.07.2016

Autor:

Anna Miotk
komentarzy: 
0

Prowadząc działania content marketingowe, możesz popełnić kilka błędów, które powodują mniejszą skuteczność działań. Co to za błędy i jak się przed nimi uchronić, dowiesz się w dalszej części tego tekstu.

Oto pięć najczęściej spotykanych błędów content marketingu i środków zaradczych na nie:

1. Twoje treści nie są dopasowane do potrzeb Twoich odbiorców – istotą działań content marketingowych jest dostarczanie treści, które odpowiadają na potrzeby czytelników, nie zaś komunikowanie tego, co jest ważne z punktu widzenia Twojej organizacji. Przykładowo – Twojego czytelnika mniej interesują cudowne i niepowtarzalne właściwości Twojego produktu, ale najważniejsze zastosowania tego rodzaju produktów. Aby nie popełnić tego błędu, dokładnie określ potrzeby Twojej grupy odbiorców.

2. Sprzedajesz zamiast edukować – celem content marketingu jest edukowanie. Zbyt nachalne prezentowanie produktu i jego wspaniałych właściwości, które jest typowe dla reklamy, w treściach content marketingowych nie jest wskazane. Ryzykujesz tym, że internauci wprost napiszą Ci, że materiał nie stanowi dla nich żadnych wartości. I nie sięgną już po kolejne. Aby uniknąć tego błędu, rozwijaj swoją wiedzę na temat swojej branży i dziel się z nią z odbiorcami, tworząc treści o charakterze informacyjnym. Perswazję zostaw do tekstów reklamowych.

3. Nie zakładasz celów dla treści – tworzysz treści dla tworzenia samych treści, a nie dla realizacji konkretnego celu, takiego jak zebranie kontaktów do potencjalnych klientów czy odciążenie obsługi klienta. Treść, która powstała bez określenia konkretnego celu, jest też bardziej nijaka i rozmyta. Czytelnik świetnie to wyczuwa. Niechętnie sięga po następną. Możesz uniknąć tego błędu, jeśli określisz jasno cel, jaki ma realizować dana treść.

4. Zakładasz niemierzalne cele – cel, który założysz dla treści, jest niemierzalny, w rodzaju „budowanie świadomości marki”. Świadomości marki nie zmierzysz liczbą udostępnień czy polubień w mediach sondażowych – to wskaźnik możliwy do określenia wyłącznie na podstawie badań sondażowych na reprezentatywnych próbach. Skup się na takim nazwaniu celu, aby można było go zapisać za pomocą dwóch liczb: tej, od której wychodzisz, i tej, do której dążysz.

5. Twoje treści nie są przydatne – produkujesz treści, które nie są użyteczne. Teksty internetowe czytamy użytkowo, nie dla przyjemności, ich lektura ma zawsze jakiś cel. Chcemy poszerzyć swoją wiedzę, rozwiązać jakiś problem, zainspirować się do podjęcia nowych działań. Jeśli nie dajesz tego swoim czytelnikom, prędzej czy później odejdą zniechęceni. Przed opracowaniem materiału skup się na jego praktycznym wymiarze: jaki problem Twojego odbiorcy chcesz rozwiązać i w jaki sposób?

Poniższe zestawienie możesz potraktować jako checklistę dla Twoich działań content marketingowych lub podpowiedź w tworzeniu strategii content marketingu. Z pewnością pomoże Ci ono w planowaniu skuteczniejszych działań.

Anna Miotk, dyrektor ds. komunikacji w PBI, autorka bloga annamiotk.pl, trenerka Akademii PRoto

Zapisz się na praktyczne szkolenie w PRoto z Anną Miotk!

26 czerwca | CONTENT MARKETING

Program i zapisy

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin