Zdrowe Szpitale

dodano: 
07.02.2014

Rodzaj:

case'y agencji

Firma:

Think Kong i On Board PR Ecco Network

Tytuł
Zdrowe Szpitale

Autor
Think Kong i On Board PR Ecco Network

Sytuacja wyjściowa
Funkcjonowanie polskich szpitali pozostawia wiele do życzenia. Niekończące się kolejki do specjalistów i wielomilionowe zadłużenie to codzienność, do której Polacy zdążyli się już przyzwyczaić. Niewielu z nas ma świadomość, że ten skostniały system można zmienić. Pierwszym etapem procesu jest zmiana podejścia organów zarządzających szpitalami, czyli w zdecydowanej większości przypadków, władz powiatów. Ponadto, musi pojawić się firma, która gotowa jest na podjęcie się zmiany zarządzania zadłużonego szpitala i wdrożenia w nim efektywnej strategii. Takich firm istnieje w Polsce kilka, jedną z największych jest Grupa Nowy Szpital.

Na drodze do zmian firma napotyka dwa problemy:
1.    Zarządcy szpitali tj. władze powiatów nie chcą rozmawiać z przedstawicielami spółek zajmujących się efektywnym zarządzaniem w obawie przed utratą poparcia społecznego oraz wysiłkiem, jaki związany jest z wprowadzeniem jakichkolwiek zmian do dobrze znanej im rzeczywistości.
2.    Negatywnie nastawieni są również mieszkańcy. Boją się czarnego scenariusza, jakim jest zamknięcie placówki medycznej lub wprowadzenie opłat za leczenie.

Strategia i działania
Jak zatem dotrzeć do władz powiatów, które dotychczas nie były otwarte na dialog z firmą i mieszkańcami? Rozwiązaniem opracowanym przez Grupę Nowy Szpital oraz agencję Think Kong okazała się kampania „Zdrowe Szpitale”, której głównym elementem był konkurs umożliwiający nawiązanie dialogu z zarządzającymi szpitalami.

1.    Głównym kanałem dotarcia do władz powiatów były e-mailingi i bezpośrednie zaproszenia telefoniczne skierowane do urzędników. Działania wspierano za pomocą Facebooka, Twittera i YouTube.
2.    Wokół konkursu zbudowana została koalicja wsparcia złożona z portali o tematyce medycznej oraz tych przeznaczonych dla urzędników.
3.    Aby przystąpić do konkursu, władze musiały zaprosić mieszkańców do wypełnienia ankiety (dostępnej na www.zdroweszpitale.pl) dotyczącej oczekiwań wobec lokalnego szpitala.
4.    Im więcej wypełnionych ankiet tym większa szansa na wygranie defibrylatora oraz audytu dla szpitala.
5.    Dodatkowo przygotowano materiały edukacyjne dla mieszkańców: infografiki przedstawiające proces osiągania celu tj. efektywnego zarządzania szpitalem, opis konkretnych przypadków placówek należących do Grupy Nowy Szpital oraz wypowiedzi eksperckie.

Rezultaty
Cel – opracowanie mechanizmu pozwalającego na dotarcie do powiatów oraz zaangażowanie ich w dialog o dobrym zarządzaniu - został osiągnięty.

Do konkursu zgłosiły się 54 jednostki, czyli ponad 20% wszystkich polskich powiatów zarządzających szpitalem. Pięciokrotnie więcej niż wynosiły KPI! 

Dodatkowo, dzięki wsparciu On Board PR Ecco Network, w mediach ukazało się blisko 600 informacji o konkursie.

Kampania „Zdrowe Szpitale” nagrodzona została złotą statuetką Magellan Awards 2013 w kategorii Employee/Intra-Industry Communications oraz sklasyfikowana na 11 miejscu w TOP 25 najlepszych kampanii komunikacyjnych na świecie.

Nagrody:

Magellan Awards 2013 w kategorii Employee/Intra-Industry Communications

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin