Małgorzata J., znana jako Margaret, usłyszała zarzuty reklamowania napojów alkoholowych na Instagramie – informuje natemat.pl. Jak czytamy, sytuację może dodatkowo komplikować fakt, że artystka ma ponad 800 tys. obserwujących w mediach społecznościowych.
Margaret nie jest jedyną celebrytką, która w ostatnim czasie została oskarżona o nielegalne reklamowanie alkoholu. Znanych jest już kilka takich przypadków m.in. aktorki Joanna O.–K. i Olga K. i influencerki Tatiana M. czy Ewa M-K., Maciej Dowbor i Joanna Koroniewska, aktorka Magdalena C., Maffashion i Maciej Musiał czy Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot.
„Małgorzacie J. zarzucono prowadzenie reklamy wódki wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi” – przekazał PAP rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Szymon Banna, na którego słowa powołuje się źródło.
Banna dodał, że zasięgi celebrytki mogą stanowić problem, bowiem nielegalna reklama trafiła do wielu młodych ludzi. Prokurator podkreślił także, że dostęp do Instagrama jest bezpłatny, a profil Małgorzaty J. jest publiczny, więc „dostęp do zamieszczonych na nich treści nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu” – czytamy.
Jak informuje źródło, Margaret grozi kara grzywny w wysokości od 10 do 500 tys. złotych. Artystka nie przyznaje się jednak do winy i odmówiła składania wyjaśnień. (ao)