Kilkuset pracowników Facebooka krytykuje Marka Zuckerberga

dodano: 
29.10.2019
komentarzy: 
0

Facebook ogłosił niedawno, że w imię wolności słowa nie będzie zakazywał politykom publikowania nieprawdziwych informacji na platformie, pod warunkiem, że będą to posty sponsorowane. Portal społecznościowy argumentował, że spółki technologiczne nie powinny decydować o tym, co jest prawdą, a co nie. Stanowisko Facebooka skrytykowało kilkuset pracowników firmy.

Ich list otwarty, skierowany do Marka Zuckerberga, opublikowało nytimes.com. Jak twierdzą sygnatariusze, polityka portalu nie stanowi ochrony dla różnych głosów w przestrzeni publicznej, a zamiast tego – jest bronią w ręku polityków, którzy kierują swój przekaz do ludzi wierzących we wszystko to, co opublikują.

Autorzy listu wyrażają wątpliwości, że zezwolenie na publikację nieprawdy jako postów sponsorowanych zmniejsza zaufanie do samego Facebooka, ponieważ pokazuje, że portal nie ma problemu z rozmyślnie publikowaną dezinformacją – czytamy.

Pracownicy sugerują m.in., by stosować te same zasady w przypadku oceny reklam standardowych i politycznych, a te ostatnie – wyraźniej oznaczać i lepiej monitorować (w czasie ciszy wyborczych). Nadawcy listu chcieliby też wprowadzenia ograniczeń w możliwościach targetowania marketingu politycznego oraz limitów wydatków na płatne kampanie.

Pod listem podpisało się ponad 250 osób. Nytimes.com przypomina, że Facebook ma ponad 35 tys. pracowników. (mp)

Zdjęcie główne: Anthony Quintano, Honolulu, Stany Zjednoczone, [CC BY 2.0], via Wikimedia Commons

Źródło:

nytimes.com, Read the Letter Facebook Employees Sent to Mark Zuckerberg About Political Ads, 28.10.2019/ nytimes.com, Dissent Erupts at Facebook Over Hands-Off Stance on Political Ads, Mike Isaac, 28.10.2019
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin