„Taka piękna i długa reklama Apartu”. Parodia spotu marki podbija internet

dodano: 
13.11.2020
komentarzy: 
0

Tydzień temu Apart zaprezentował świąteczny spot z udziałem ambasadorek – Anny Lewandowskiej, Małgorzaty Sochy i Julii Wieniawy. Prawdziwą popularność reklamie przyniosła jednak parodia przygotowana przez Klub Komediowy – teatr piwniczny, a także pierwszy klub komediowy w Polsce, mieszczący się przy pl. Zbawiciela w Warszawie.

Jak mówi marka biżuterii, spot przedstawia spotkanie trzech przyjaciółek, a świąteczna kampania „to opowieść o potrzebie bycia ze sobą, wspomnieniach i powrotach do miejsc bliskich naszemu sercu”. Reżyserem i pomysłodawcą koncepcji produkcji był fotograf Marcin Tyszka. Sam również wystąpił w reklamie. Tłem muzycznym klipu jest utwór Zbigniewa Wodeckiego „Lubię wracać tam gdzie byłem”.

Źródło: youtube.com/Apart

Spot Apartu jest długi, przepełniony luksusem i blichtrem, a także… pozbawiony historii. Bohaterki reklamy w świątecznej otoczce spędzają razem czas, ubierając choinkę, przeglądając zdjęcia, zmieniając kreacje i śmiejąc się do kamery… I w zasadzie nic poza tym nie dzieje się przez blisko cztery minuty. Choć komentarze pod filmem Apartu są w większości pozytywne, internauci w inych miejscach w sieci sugerowali m.in., że wideo jest oderwane od rzeczywistości, trwa bowiem pandemia i nie wiadomo, jak będą wyglądać święta; część z nich uznała, że kobiety przedstawiono w spocie jako infantylne. Niektórzy pisali też o usuwaniu przez markę nieprzychylnych opinii.

Między innymi na długość spotu zwrócili uwagę autorzy parodii, która podbiła serca internautów. Warszawski Klub Komediowy zmienił jedynie oprawę muzyczną i w swojej wersji reklamy zastąpił utwór Zbigniewa Wodeckiego własnym. Autorem tekstu jest Mateusz Lawendowski, muzykę skomponował Maciej Chwała, a utwór wykonała Anna Iwanek.

„Czy ci z was, którzy obejrzeli najnowszą kampanię Apartu też poczuli się, jakby ktoś wręczył im promyk szczęścia zawinięty w pazłotko luksusu? W nas uderzył taki świąteczny podmuch, że nie mogliśmy się powstrzymać: Oto nasza fanowska wersja! I pamiętajcie, że nawet jeśli zamkną na święta centra handlowe i będzie deficyt światełek, muzyki do windy i namolnego pocisku reklamowego, to zawsze możecie sobie włączyć to video” – napisał Klub Komediowy w poście umieszczonym na Facebooku.

Źródło: youtube.com/ Klub Komediowy TV

Wideo stało się wiralem. Ponad 25 tys. reakcji na Facebooku, 1,8 tys. komentarzy, 7,3 tys. udostępnień, a także ponad 400 tys. wyświetleń na YouTubie – to wyniki, jakie film zdobył w około półtorej doby. Jak podsumował Bartosz Młynarski z Klubu Komediowego we wpisie na LinkedInie, w ciągu doby wideo na Facebooku obejrzano 700 tys. razy.

Reklama Apartu w wersji Klubu Komediowego ujęła internautów. Pod wideo pojawiło się mnóstwo pozytywnych komentarzy, chwalących pomysłowość i kreatywność autorów.

Na spot żartobliwie odpowiedziała także marka Apart – dodała komentarz pod postem Klubu Komediowego, a także Stories na Instagramie nawiązujące do przerobionej reklamy.

Źródło: facebook.com/KlubKomediowy

Źródło: instagram.com/bizuteriaapart

(mb)

Źródło:

Zdjęcie główne: materiały prasowe Apartu, fot. Marcin Tyszka
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin