Apple wyprzedza Google i jest najcenniejszą marką świata

dodano: 
28.05.2015
komentarzy: 
0

3,3 biliona dolarów – na tyle wyceniana jest całkowita wartość stu najcenniejszych marek świata. W rankingu Millward Brown za 2015 rok pierwsze miejsce zajęło Apple, które wyprzedziło Google.

Apple zwiększyło wartość swojej marki do 247 mld USD, czyli o 67 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Autorzy badania zwracają uwagę, że na wzrost wartości marki największy wpływ miał sukces iPhone’a 6.

Na drugim miejscu znalazł się Google, który również odnotował wzrost wartości o 9 proc., do poziomu 173,7 mld USD. Microsoft, obecnie wart 115,5 mld USD, awansował z czwartego na trzecie miejsce. Całkowita wartość marek należących do zestawienia Top 100 wynosi obecnie 3,3 bilionów dolarów, czyli o 14 proc. więcej niż w 2014 roku oraz o 126 proc. w stosunku do pierwszego rankingu opracowanego 10 lat temu. Wyniki tegorocznej edycji badania pokazują, że najszybciej rosnącą kategorią są technologie. Marki reprezentujące tę branżę są warte ponad 1 bilion dolarów. Autorzy zwracają także uwagę na skuteczność Facebooka.  Serwis osiągnął wzrost na poziomie 99 proc. dzięki strategii polegającej na nabywaniu i integrowaniu innych aplikacji społecznościowych, takich jak Instagram czy WhatsApp. (mw)

 

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin