sobota, 21 września, 2024
Strona głównaAktualnościAutomat w służbie wydźwięku

Automat w służbie wydźwięku

IMM na nowej platformie wprowadził w standardzie automatyczną ocenę wydźwięku przekazów prasowych i internetowych (w tym Social Media). Przy prawidłowym układzie katalogów tematycznych oraz właściwym wprowadzeniu wyrażeń do oceny automat osiąga 90% trafności w nadawaniu wydźwięku. Kluczowe dla poprawnego działania tej funkcji jest odpowiednie skatalogowanie wyników monitoringu na platformie IMM – najlepiej, żeby każda marka miała swój katalog. Automat nie działa prawidłowo w katalogach tzw. branżowych, w których skupione są różne marki, a ocenić trzeba każdą oddzielnie. Więc jeśli szukamy informacji na temat swoich marek i marek konkurencji, to najlepiej stworzyć tyle katalogów ile marek będziemy śledzić. Drugą sprawą, bardzo istotną, jest wprowadzenie wyrażeń do oceny. Na platformie Instytutu można je wprowadzać poprzez ikonkę „zaznaczanie słów”:

Ikonka ta umożliwia jednoczesne wprowadzenie słów, które będą się nam podświetlać w tekście, ale nie muszą być oceniane. Ważne jest, żeby te wyrażenia, które mają być oceniane były wprowadzone dokładnie i bez błędów (np. literówek) oraz powinny być ściśle przyporządkowane do danego katalogu.

Czasem jednak, nawet przy poprawnych katalogach i wyrażeniach do oceny, automat może popełnić błąd. W takim przypadku w bardzo prosty sposób można ręcznie zmienić ocenę klikając na ikonkę oceny z właściwym symbolem:

Ocena jest nadawana począwszy od dnia i godziny wprowadzenia wyrażeń do oceny w danym katalogu. Więcej o nowych narzędziach na platformie IMM można przeczytać na specjalistycznym blogu Spidersweb.pl, gdzie autor wpisu zamieścił także filmy pokazujące funkcjonalność nowej platformy IMM.

 

Informacja promocyjna

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj