Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy bierze pod lupę kampanię Ryanaira „Zaszczep się i leć”

dodano: 
07.01.2021
komentarzy: 
0

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) rozpoczął śledztwo w sprawie kontrowersyjnej kampanii reklamowej irlandzkich linii lotniczych Ryanair pod hasłem „Jab&go”, czyli „Zaszczep się i leć” – podaje  thedrum.com. Jak czytamy, sprawa dotyczy ponad 1600 skarg od klientów, którzy zarzucają firmie m.in. wprowadzanie konsumentów w błąd.

Dowiadujemy się przede wszystkim, że premiera reklamy online i w telewizji „zbiegła się w czasie” z ponownym nałożeniem rządowych ograniczeń w podróżowaniu krajowym i międzynarodowym w Wielkiej Brytanii. Dodatkowo czytamy, że firma oferuje promocje w zakupie biletów na loty m.in. do Grecji czy Hiszpanii w okresie wiosenno-wakacyjnym, mówiąc przy tym klientom: „więc zaszczep się i leć”.

Oburzenie dotyczy m.in. tego, że nie da się jasno określić, kiedy szczepionka zostanie „z powodzeniem przekazana społeczeństwu” oraz kiedy podróże wrócą do normalności. Nie brakuje też głosów, że sam zwrot „zaszczep się i leć” oznacza, że linia nie przyjmie pasażerów na pokład bez potwierdzenia o zaszczepieniu się – choć – przynajmniej na ten moment – jest to sprzeczne z polityką firmy. Oprócz tego odbiorcy reklamy uważają, że temat globalnej choroby i problemów z nią związanych jest w przekazie trywializowany.

Dalej źródło tłumaczy, że ASA rozpatruje sprawę i wyda orzeczenie „w odpowiednim czasie”. (kd)

Źródło:

thedrum.com, ASA investigates Ryanair over ‘jab and go’ ads, John Glenday, 6.01.2021
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin