Burberry przestanie niszczyć niesprzedane produkty

dodano: 
11.09.2018
komentarzy: 
0

W lipcu 2018 roku informowaliśmy, że Burberry niszczy niesprzedane, pochodzące z poprzednich kolekcji ubrania i kosmetyki o wartości 38 mln dolarów. Taka strategia stosowana była w firmie od kilku lat i z roku na rok wartość niszczonych produktów wzrastała.

Czytaj więcej: Burberry niszczy produkty o wartości 38 mln dolarów

Jak podaje cnbc.com, brytyjska marka 6 września poinformowała, że zaprzestanie tej praktyki. Źródło sugeruje, że niesprzedana odzież prawdopodobnie zostanie przekazana organizacjom charytatywnym takim jak Smart Works z Wielkiej Brytanii, które dostarcza ubrania na rozmowy kwalifikacyjne bezrobotnym kobietom, aby pomóc im w znalezieniu pracy.

Burberry będzie też kontynuować współpracę z firmami takimi jak Elvis & Kresse, która wykorzystuje skórzane ścinki z produktów brytyjskiej marki luksusowej do wytwarzania toreb, pasków czy innych akcesoriów. Ma to się odbywać w ramach inicjatywy marki „Make Fashion Circular”, której celem jest produkowanie nowych ubrań z surowców odnawialnych i recykling starej odzieży – czytamy.

Firma zapowiedziała również, że nie będzie wykorzystywać już naturalnych futer – czytamy dalej.

„Nowoczesny luksus oznacza bycie społecznie i środowiskowo odpowiedzialnym” – napisał w oświadczeniu przesłanym CNBC Marco Gobetti, CEO Burberry.

Czytaj też: Burberry chce stać się marką jeszcze bardziej luksusową

(pp)

Źródło:

cnbc.com, British fashion house Burberry to stop burning unsold items, Lucy Handley, 06.09.2018; zdjęcie główne: Pear285 at English Wikipedia [CC0], via Wikimedia Commons
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin