Employer Branding w organizacji. Od czego zacząć? Cz. 1

dodano: 
16.12.2014
komentarzy: 
0

Jak budować markę pracodawcy? To jedno z najczęściej zadawanych pytań, które zadają osoby odpowiedzialne za rozwój i zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach. Intensywne działania m.in. PZU SA czy Ernst&Young oraz pogłębiające się problemy w rekrutacji spowodowały, że firmy coraz częściej employer branding uznają za stały element strategii na kolejne lata.

Kto może budować markę pracodawcy? Czy są to działania dedykowane i zastrzeżone tylko dla korporacji?
Wg badania Pracodawca Roku prowadzonego przez AIESEC Polska, w 2013 r. w pierwszej dziesiątce znaleźli się giganci rynku. Jednak czy z perspektywy potrzeb generacji Y, tylko do nich należy rynek pracowników? Zdecydowanie nie. Każda branża i segment ma swoich faworytów, których ceni się m.in. za rodzinną atmosferę, dużą relacyjność czy „niekorporacyjność”.

Ponieważ jednak nic nie dzieje się samo, poniżej przedstawiam pierwsze 3 kluczowe pytania, na które warto odpowiedzieć przygotowując plan działań.

    1. Jak wygląda wewnętrzna komunikacja w Twojej firmie?
    Przede wszystkim sprawdź co myślą o przepływie informacji Twoi pracownicy. Czy uważają, że jest płynny i bieżący? Czy czują się uczestnikami życia firmy?
    Dlaczego jest to takie ważne? Trudno jest sprawnie i efektywnie prowadzić jakiekolwiek działania budujące wizerunek firmy, jeśli pracownicy nie mają o tym pojęcia lub co gorsze posiadają wyrywkowe informacje. Wtórny, nieformalny obieg wiadomości w firmie nie tylko nie buduje, ale potrafi zniekształcić i wypaczyć realizowane działania.

      2. Czy masz zidentyfikowanych liderów opinii? Kto może stać się ambasadorem firmy?
      Każda zmiana powinna zacząć się od wewnątrz. Dlatego warto przede wszystkim pozyskać własnych pracowników. Będą najlepszą reklamą oraz niezaprzeczalnym potwierdzeniem wiarygodności podejmowanych działań.
      Dodatkowo, jeśli uczynisz ich współtwórcami zmian, spowoduje to, że zdecydowanie chętniej będą wdrażać nowe projekty. Unikniesz negatywnej kontestacji oraz „włoskiego strajku”.

          3. Dlaczego warto u nas pracować?
          Doświadczenie pokazuje, że jest to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można postawić, planując działania z obszaru employer brandingu.
          Jego podstawowa trudność polega na tym, że odpowiedź jest obarczona dużym poziomem względności. W zależności od tego, kogo zapytasz, tak różne uzyskasz odpowiedzi. Perspektywa szeregowego pracownika oraz benefity wynikające z pracy w Twojej firmie będą inne niż punkt widzenia kadry managerskiej. Truizm? Tak, jednak często nie pamięta się o tym, ulegając psychologicznej pułapce postrzegania świata tylko z własnego punktu widzenia.
          Drugi pryzmat, to wiek. Inne atuty firmy będą istotne dla pokolenia X, a co innego będzie ważne dla generacji Y.

            Dlatego wartości wynikające z pracy w Twojej firmie (ang. Employee Value Proposition - EVP), warto wypracować w ramach zespołów projektowych, które będą reprezentatywne dla organizacji.

            Monika Walczak

             

            Zapraszamy na szkolenie otwarte

            16 stycznia | Warszawa

            Employer Branding

            – jak budować wizerunek firmy jako pracodawcy?

            Sprawdź program - > TUTAJ

            Zapisz się na szkolenie - > TUTAJ

            Prowadzą: Monika Walczak i Anna Kędzierska

            TYTUŁ: Employer Branding w organizacji. Od czego zacząć? Cz. 1

            Jak budować markę pracodawcy? To jedno z najczęściej zadawanych pytań, które zadają osoby odpowiedzialne za rozwój i zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach. Intensywne działania m.in. PZU SA czy Ernst&Young oraz pogłębiające się problemy w rekrutacji spowodowały, że firmy coraz częściej employer branding wpisują jak- lepiej: uznają za stały element strategii na kolejne lata.

            Kto może budować markę pracodawcy? Czy są to działania dedykowane i zastrzeżone tylko dla korporacji?
            Wg badania Pracodawca Roku prowadzonego przez AIESEC Polska, w 2013 r. w pierwszej 10. znaleźli się giganci rynku. Jednak czy z perspektywy potrzeb generacji Y, tylko do nich należy rynek pracowników? Zdecydowanie nie. Każda branża i segment ma swoich faworytów, których ceni się m.in. za rodzinną atmosferę, dużą relacyjność czy „niekorporacyjność”.

            Ponieważ jednak nic nie dzieje się samo, poniżej przedstawiam pierwsze 3 kluczowe pytania, na które warto odpowiedzieć przygotowując plan działań.

            1. Jak wygląda wewnętrzna komunikacja w Twojej firmie?
            Przede wszystkim sprawdź co myślą o przepływie informacji Twoi pracownicy. Czy uważają, że jest płynny i bieżący? Czy czują się uczestnikami życia firmy?
            Dlaczego jest to takie ważne? Trudno jest sprawnie i efektywnie prowadzić jakiekolwiek działania budujące wizerunek firmy, jeśli pracownicy nie mają o tym pojęcia lub co gorsze posiadają wyrywkowe informacje. Wtórny, nieformalny obieg wiadomości w firmie nie tylko nie buduje, ale potrafi zniekształcić i wypaczyć realizowane działania.
             

            2. Czy masz zidentyfikowanych liderów opinii? Kto może stać się ambasadorem firmy?
            Każda zmiana powinna zacząć się od wewnątrz. Dlatego warto przede wszystkim pozyskać własnych pracowników. Będą najlepszą reklamą oraz niezaprzeczalnym potwierdzeniem wiarygodności podejmowanych działań.
            Dodatkowo, jeśli uczynisz ich współtwórcami zmian, spowoduje to, że zdecydowanie chętniej będą wdrażać nowe projekty. Unikniesz negatywnej kontestacji oraz „włoskiego strajku”.

             

            3. Dlaczego warto u nas pracować?
            Doświadczenie pokazuje, że jest to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można postawić, planując działania z obszaru employer brandingu.
            Jego podstawowa trudność polega na tym, że odpowiedź jest obarczona dużym poziomem względności. W zależności od tego, kogo zapytasz, tak różne uzyskasz wyniki- uzyskasz odpowiedzi/zbierzesz odpowiedzi. Perspektywa szeregowego pracownika oraz benefity wynikające z pracy w Twojej firmie będą inne niż punkt widzenia kadry managerskiej. Truizm? Tak, jednak często nie pamięta się o tym, ulegając psychologicznej pułapce postrzegania świata tylko z własnego punktu widzenia.
            Drugi pryzmat, to wiek. Inne atuty firmy będą istotne dla pokolenia X, a co innego będzie ważne dla generacji Y.

            Dlatego wartości wynikające z pracy w Twojej firmie (ang. Employee Value Proposition - EVP), warto wypracować w ramach zespołów projektowych, które będą reprezentatywne dla organizacji.

             

            Do lektury drugiej części zapraszam od [data]

             

             

             

            komentarzy:
            0
            Graficzne pułapki CAPTCHA
            Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
            X

            Zamów newsletter

             

            Akceptuję regulamin