.

.

IKEA zmienia nazwy produktów, by pasowały do wyników wyszukiwań Google'a

dodano: 
09.12.2016
komentarzy: 
2

Koncern znalazł swój sposób na SEO i zaczął nazywać akcesoria w oparciu o zapytania Google’a. I tak szwedzcy klienci pod frazą „sposób na szczęśliwy związek” znajdą łóżko marki IKEA - czytamy w mashable.com. 

Pomysł na kampanię pojawił się dlatego, że szwedzkie nazwy produktów mogą być trudne do zapisania ze względu na specyficzne twarde samogłoski. Firma przeanalizowała wyniki wyszukiwań w Google i wytypowała najczęściej wybierane przez Szwedów frazy, a następnie opisała nimi część przedmiotów z oferty sklepu. Jak to wypada w praktyce? Użytkownik, który wpisał pytanie: „Ile czasu kąpią się nastolatkowie?” wśród wyników wyszukiwania znajdzie czasomierz marki IKEA. Na ładowarkę do telefonu trafi z kolei pod wymownym hasłem „Nie odpisuje mi na wiadomości” a na duże, wygodne łóżko pod frazą „Jak mieć szczęśliwy związek”.

fot. materiały prasowe IKEA

Jak czytamy, twórcy kampanii starali się, by przedmiot był powiązany z konkretnym problemem, z którym borykają się konsumenci. (mw)

Źródło:

mashable.com, Ikea trolls us all by naming products after Googled relationship questions, Elise Cooper, 9.12.2016/ wp.pl
komentarzy:
2

Zobacz także...

IKEA w Polsce rozpoczyna działania z influencerami. Marka opracowała program współpracy z twórcami internetowymi...

Wraz z Czerwonym Krzyżem IKEA przygotowała replikę domu, w jakim w Damaszku mieszka jedna z syryjskich rodzin. Efekt? Na konto genewskiej organizacji klienci sieci wpłacili łącznie 22 miliony euro...

Holenderscy użytkownicy Facebooka widzą w sklepach IKEA potencjał do… zabawy w chowanego. Za pośrednictwem serwisu w nietypowej akcji chciało wziąć udział ponad 60 tys. osób..

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
10.12.2016
9:45:16
Atommy
(10.12.2016 9:45:16)
I co z tego ze bedą sie wyświetlać jak i tak bedą mieli wspolczynnik opuszczeń strony 100% jako ze strona niedopasowana do tego czego ci ludzie naprawdę szukaja
09.12.2016
21:06:05
Anonim
(09.12.2016 21:06:05)
Po wpisaniu w wyszukiwarkę "spokojny sen" Google z pewnością nie powinien zwrocić wyników dot. fabryki ikea. A po wpisaniu w wyszukiwarkę "zrównoważony rozwój", "społeczna odpowiedzialność" oraz "dbałość o środowisko" nie powinny nam wyskoczyć wyniki z ikea. "Ikea" powinna pojawiać się po wpisaniu "hipokryzja" odmienianej przez wszystkie przypadki.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

Akceptuję regulamin