Jak Warsaw Media House próbuje dbać o wizerunek Cisowianki

dodano: 
10.05.2018
komentarzy: 
3

Warsaw Media House, agencja oferująca swoim klientom „profesjonalne doradztwo i kompleksową ochronę wizerunku marek, firm i osób”, wezwała w maju 2018 roku stronę bezprawnik.pl do usunięcia artykułu opublikowanego w czerwcu ubiegłego roku. Tekst miał – jak pisze Anna, młodszy specjalista ds. marketingu Warsaw Media House, w oświadczeniu cytowanym przez blog prawniczy – podawać szereg nieprawdziwych informacji, które narażały Cisowiankę, rzekomego klienta firmy, na utratę dobrego imienia i wiarygodności.

O zdarzeniu, które opisywał we wspomnianym tekście bezprawnik.pl, informowaliśmy również na PRoto.pl. Jak wówczas podała facebookowa strona Szantaż z dala od szpitala – a za nią partia Razem – wiceprezes zarządu spółki Nałęczów Zdrój (do której należy marka Cisowianka) wpłacił 60 tys. zł na rzecz organizacji antyaborcyjnej PRO – Prawo do życia. Na grafice dołączonej do informacji nawoływano do bojkotu wody: „Popierasz prawa kobiet? Nie kupuj Cisowianki!”. Zarząd spółki Nałęczów Zdrój oświadczył wtedy, że prowadzi firmę neutralną światopoglądowo i nie ingeruje w prywatne poglądy osób, które dla niej pracują.

Jakub Kralka, redaktor naczelny serwisu bezprawnik.pl, zwraca uwagę, że otrzymane pismo z wezwaniem do usunięcia tekstu zostało wysłane z adresu stworzonego na domenie gmail.com. Jak dowiedział się później dziennikarz, pracownicy Warsaw Media House korzystają zarówno z adresów w domenie gmail.com, jak i innych. Konsultantka, z którą szef portalu bezprawnik.pl rozmawiał za pośrednictwem strony agencji, nie zaprzeczyła, że wspomniane wezwanie zostało wysłane przez jej firmę.

Oświadczenie Warsaw Media House w sprawie usunięcia artykułu z portalu bezprawnik.pl
Źródło: bezprawnik.pl

Według Kralki w piśmie nie było konkretnego powodu, dla którego tekst miałby zniknąć – czytamy dalej. Zabrakło też pisemnego pełnomocnictwa od marki wody. Dziennikarz w związku z tym przyznaje: „Nie potrafię z cała stanowczością stwierdzić czy Cisowianka wie o całym procederze, czy może ktoś się podszywa, a może nawet robi im krecią robotę”*.

Aktualizacja: Nałęczów Zdrój w przesłanym do PRoto.pl oświadczeniu przyznaje, że nawiązało współpracę z Warsaw Media House, by zapewnić skuteczność decyzji Sądu Apelacyjnego w Warszawie, który nakazał usunięcie wspomnianego wyżej baneru nawołującego do bojkotu Cisowianki. Działania agencji naruszyły jednak warunki umowy, w związku z czym dział prawny właściciela marki wody rozwiązuje współpracę. „Prosimy uznać otrzymane od Warsaw Media House pisma za niebyłe” – pisze w przesłanym oświadczeniu Agata Berndt-Wazelin, PR Manager Nałęczów Zdrój.

Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia:

„Nawiązaliśmy współpracę z Warsaw Media House w związku z ciągłą dostępnością w wielu serwisach i portalach internetowych materiałów powielających nieprawdziwe i godzące w dobre imię marki Cisowianka treści, rozpowszechnione wcześniej przez Partię Razem, a których usunięcie nakazał Sąd Apelacyjny w Warszawie postanowieniem z dnia 15 września 2017 r. w sprawie o sygnaturze I Acz 1313/17.

Agencja miała za zadanie sprawdzić możliwości ich usunięcia, aby zapewnić rzeczywistą skuteczność decyzji sądu.

Niestety swoim nieuprawnionym działaniem, wykraczającym poza zakres umocowania, Warsaw Media House naruszyła warunki umowy w związku z czym nasz dział prawny podejmuje działania mające na celu zakończenie zlecenia.

Żadne z wezwań wystosowanych przez Warsaw Media House Sp. z o.o. Sp. k. nie jest i nie może być traktowane jako działanie podejmowane w imieniu Nałęczów Zdrój S.A. Prosimy uznać otrzymane od Warsaw Media House pisma za niebyłe”. (mp)

*pisownia oryginalna

Źródło:

bezprawnik.pl, Agencja Warsaw Media House, podobno w imieniu wody Cisowianka, wysłała Bezprawnikowi wezwanie do usunięcia artykułu, Jakub Kralka, 09.05.2018
komentarzy:
3

Zobacz także...

Według założyciela PReal's WMH działało nie tylko na szkodę jego agencji, ale też całego rynku usług PR...

Członek zarządu spółki, do której należy marka, jest też prezesem fundacji, która przekazała 60 tys. zł na organizację antyaborcyjną. Nagłośniono sprawę m.in. na facebookowej stronie partii Razem...

Prezes fundacji Estera odniosła się do etykiety wody mineralnej. Działaczka dopatrzyła się w jej projekcie „promocji islamu”. Według marki, na opakowaniu jednoznacznie widać…

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
26.07.2018
23:11:56
jakub
(26.07.2018 23:11:56)
poczytajcie opinie na ich temat. oferują niby dbanie o wizerunek innych firm ale o własny zadbac nie potrafią poza dodawaniem fałszywych pozytywów
15.05.2018
12:56:25
wojtek
(15.05.2018 12:56:25)
Rozstali się i sprawa załatwiona. Dla mnie to burza w szklance wody ;)
11.05.2018
10:45:11
Kamil Radomski
(11.05.2018 10:45:11)
To ważna dla nas (firmy) sprawa. Dokładnie 24 maja 2017 roku jeden z pracowników PReal's otrzymał ofertę na usuwanie negatywnych treści z Internetu, która do złudzenia przypominała pierwowzór, czyli Ochronę Wizerunku PReal's, która powstała w 2009 roku. Szkoda, że kopia, którą posłużyła się agencja to tylko stara (i z perspektywy czasu, śmieszna) treść, a nie profesjonalny know-how. Serdeczne pozdrowiania dla "konkurencji". Zobaczcie: http://www.preals.pl/jak-tego-nie-robic/
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin