Kampania w USA: fałszywe wiadomości popularniejsze niż prawdziwe

dodano: 
29.11.2016
komentarzy: 
0

Według raportów z BuzzFeed News, podczas wyborców prezydenckich w Stanach Zjednoczonych, zmyślone informacje generowały ponad 8.7 mln zaangażowania. To ponad milion więcej niż w przypadku prawdziwych wiadomości. O szczegółach pisze thenextweb.com.

Na liście najbardziej popularnych fałszywych artykułów, które użytkownicy Facebooka udostępniali w ciągu ostatnich trzech miesięcy, znalazły się materiały o tym, jak papież Franciszek rzekomo poparł kandydaturę Donalda Trumpa. Kolejna publikacja dotyczyła tego, że WikiLeaks potwierdził fakt sprzedaży broni tzw. Państwu Islamskiemu przez Hillary Clinton, a także, że WikiLeaks miało ujawnić korespondencję Clinton z bojownikami.
Co ciekawe, wiadomości publikowane w serwisach specjalizujących się w przygotowywaniu fałszywych publikacji cieszyły się większym zainteresowaniem niż te udostępniane przez internetowe serwisy The Washington Post czy New York Times.

Portal podkreśla, że taki trend zaobserwowano właśnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy, gdy trwała kampania prezydencka.

Fałszywe artykuły na temat wyborów zebrały ponad 8,7 milionów wyświetleń, udostępnień i komentarzy, a materiały mediów w sumie około 7,3 milionów - pisze BuzzFeed. (mw)

Źródło:

thenextweb.com, Bryan Clark, Fake stories outperformed real political news over the election’s final months, 11.2016
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin