.

 

O eventach i nie tylko. Rozmowa z Donatą Adamczyk

dodano: 
24.04.2008
komentarzy: 
0

Redakcja PRoto: Dlaczego zrezygnowała Pani z prezesowania agencji Manna i Materny?
Donata Adamczyk, dyrektor kreatywny w NewsPR:
Dlatego, że dostałam inną, ciekawą propozycję. MM Communications to bardzo dobra agencja, wyspecjalizowana w organizacji dużych eventów. NewsPR natomiast oferuje szeroki zakres usług PR, m.in. z zakresu relacji inwestorskich, przed którymi widzę dużą przyszłość.

Red.: Ale w NewsPR ma się Pani zajmować właśnie eventami…
DA: Tak, ale nie tylko. Nad wieloma projektami pracujemy zespołowo, uczymy się od siebie nawzajem, wymieniamy doświadczeniami. Ja długo zajmowałam się organizacją imprez i innych wydarzeń, z mojej wiedzy w tym zakresie będą mogli korzystać inni. Jako dyrektor kreatywny będę odpowiedzialna przede wszystkim za tworzenie nowych propozycji dla klientów.

Red.:Agencja nie zmienia jednak profilu?
DA: Absolutnie nie. Założyły ją przecież osoby, które tworzyły studio giełdowe i dział biznesowy w TVN24. Relacje inwestorskie obok PR pozostaną głównym punktem oferty NewsPR. Dzięki mnie powiększy się natomiast zakres oferowanych przez agencję usług.

Redakcja PRoto: Czy twórcy agencji najpierw pomyśleli o tym, że realizowanie eventów może stać się ważną częścią działalności firmy i szukali odpowiedniej osoby, czy przeciwnie - dział został stworzy specjalnie dla Pani?
DA: Zdecydowanie to pierwsze.

Red.: Dlaczego więc agencja zdecydowała się pójść w stronę organizacji eventów, podczas gdy np. Tadeusz Jacewicz z Sigmy powiedział nam, że większe przychody agencji są związane właśnie z rezygnacją z organizacji jednorazowych eventów. Czy to nie pokazuje strategicznej słabości agencji, która miała zajmować się relacjami inwestorskimi?
DA: Tak jak wcześniej powiedziałam, NewsPR nadal stawia na IR i PR, a organizacja eventów wzbogaca naszą ofertę. Taka strategia pokazuje siłę agencji i chęć rozwoju. Dział powstał w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie rynku. Lepiej, gdy klient może być obsługiwany kompleksowo przez jedną agencję niż, gdy musi współpracować z kilkoma podmiotami.

Red.: Czy dotychczasowe zlecenia na IR nie przynosiły wystarczających dochodów?
DA: Chodzi raczej o dojrzewanie i dorastanie do potrzeb rynku. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do obecnych klientów agencji. Eventy mają być raczej uzupełnieniem strategii PR-owskiej niż głównymi, prowadzonymi dla nich, działaniami.

Red.:Czy na rynku eventów panuje i będzie Pani zdaniem panować coraz większa konkurencja (News PR poszerza ofertę, agencja ComPress ogłosiła, że chce zajmować się eventami, osobna agencja wyodrębniła się z Multi Communications)?
DA: Konkurencja oczywiście istnieje, ale takie usługi mają przed sobą świetną przyszłość - wynika to głównie z tego, że firmy coraz częściej dostrzegają możliwość budowania swojego wizerunku wzmacniając go organizowaniem eventów.

Red.: Ilu jest pracowników w NewsPR?
DA:
9 osób zatrudnionych oraz duża grupa stałych współpracowników i podwykonawców

Red.:A dyrektorów?
DA: 
3 osoby

Red.: 9 pracowników łącznie?
DA:Tak, zatrudnionych na stałe – do tego dochodzi grupa stałych współpracowników i ekspertów zatrudnianych na przykład przy organizacji szkoleń medialnych, szkoleń z zakresu obowiązków informacyjnych czy planowania kampanii reklamowych IPO. Myślę, że takie proporcje to norma w polskich agencjach PR-owskich.

Rozmawiała Kinga Kubiak

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin