Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
O eventach i nie tylko. Rozmowa z Donatą Adamczyk. redakcja proto: dlaczego zrezygnowała pani z prezesowania agencji manna i materny? donata adamczyk, dyrektor kreatywny w newspr: dlatego, że dostałam inną, ciekawą propozycję. mm communications to bardzo dobra agencja, wyspecjalizowana w organizacji dużych eventów. newspr natomiast oferuje szeroki zakres usług pr, m.in. z zakresu relacji inwestorskich, przed którymi widzę dużą przyszłość. red.: ale w newspr ma się pani zajmować właśnie eventami…da: tak, ale nie tylko. nad wieloma projektami pracujemy zespołowo, uczymy się od siebie nawzajem, wymieniamy doświadczeniami. ja długo zajmowałam się organizacją imprez i innych wydarzeń, z mojej wiedzy w tym zakresie będą mogli korzystać inni. jako dyrektor kreatywny będę odpowiedzialna przede wszystkim za tworzenie nowych propozycji dla klientów. red.:agencja nie zmienia jednak profilu? da: absolutnie nie. założyły ją przecież osoby, które tworzyły studio giełdowe i dział biznesowy w tvn24. relacje inwestorskie obok pr pozostaną głównym punktem oferty newspr. dzięki mnie powiększy się natomiast zakres oferowanych przez agencję usług. redakcja proto: czy twórcy agencji najpierw pomyśleli o tym, że realizowanie eventów może stać się ważną częścią działalności firmy i szukali odpowiedniej osoby, czy przeciwnie – dział został stworzy specjalnie dla pani? da: zdecydowanie to pierwsze. red.: dlaczego więc agencja zdecydowała się pójść w stronę organizacji eventów, podczas gdy np. tadeusz jacewicz z sigmy powiedział nam, że większe przychody agencji są związane właśnie z rezygnacją z organizacji jednorazowych eventów. czy to nie pokazuje strategicznej słabości agencji, która miała zajmować się relacjami inwestorskimi? da: tak jak wcześniej powiedziałam, newspr nadal stawia na ir i pr, a organizacja eventów wzbogaca naszą ofertę. taka strategia pokazuje siłę agencji i chęć rozwoju. dział powstał w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie rynku. lepiej, gdy klient może być obsługiwany kompleksowo przez jedną agencję niż, gdy musi współpracować z kilkoma podmiotami. red.: czy dotychczasowe zlecenia na ir nie przynosiły wystarczających dochodów? da: chodzi raczej o dojrzewanie i dorastanie do potrzeb rynku. nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do obecnych klientów agencji. eventy mają być raczej uzupełnieniem strategii pr-owskiej niż głównymi, prowadzonymi dla nich, działaniami. red.:czy na rynku eventów panuje i będzie pani zdaniem panować coraz większa konkurencja (news pr poszerza ofertę, agencja compress ogłosiła, że chce zajmować się eventami, osobna agencja wyodrębniła się z multi communications)? da: konkurencja oczywiście istnieje, ale takie usługi mają przed sobą świetną przyszłość – wynika to głównie z tego, że firmy coraz częściej dostrzegają możliwość budowania swojego wizerunku wzmacniając go organizowaniem eventów. red.: ilu jest pracowników w newspr? da: 9 osób zatrudnionych oraz duża grupa stałych współpracowników i podwykonawców. red.:a dyrektorów? da: 3 osoby. red.: 9 pracowników łącznie? da:tak, zatrudnionych na stałe – do tego dochodzi grupa stałych współpracowników i ekspertów zatrudnianych na przykład przy organizacji szkoleń medialnych, szkoleń z zakresu obowiązków informacyjnych czy planowania kampanii reklamowych ipo. myślę, że takie proporcje to norma w polskich agencjach pr-owskich. rozmawiała kinga kubiak.
Redakcja PRoto: Dlaczego zrezygnowała Pani z prezesowania agencji Manna i Materny?
Donata Adamczyk, dyrektor kreatywny w NewsPR: Dlatego, że dostałam inną, ciekawą propozycję. MM Communications to bardzo dobra agencja, wyspecjalizowana w organizacji dużych eventów. NewsPR natomiast oferuje szeroki zakres usług PR, m.in. z zakresu relacji inwestorskich, przed którymi widzę dużą przyszłość.
Red.: Ale w NewsPR ma się Pani zajmować właśnie eventami…
DA: Tak, ale nie tylko. Nad wieloma projektami pracujemy zespołowo, uczymy się od siebie nawzajem, wymieniamy doświadczeniami. Ja długo zajmowałam się organizacją imprez i innych wydarzeń, z mojej wiedzy w tym zakresie będą mogli korzystać inni. Jako dyrektor kreatywny będę odpowiedzialna przede wszystkim za tworzenie nowych propozycji dla klientów.
Red.:Agencja nie zmienia jednak profilu?
DA: Absolutnie nie. Założyły ją przecież osoby, które tworzyły studio giełdowe i dział biznesowy w TVN24. Relacje inwestorskie obok PR pozostaną głównym punktem oferty NewsPR. Dzięki mnie powiększy się natomiast zakres oferowanych przez agencję usług.
Redakcja PRoto: Czy twórcy agencji najpierw pomyśleli o tym, że realizowanie eventów może stać się ważną częścią działalności firmy i szukali odpowiedniej osoby, czy przeciwnie – dział został stworzy specjalnie dla Pani?
DA: Zdecydowanie to pierwsze.
Red.: Dlaczego więc agencja zdecydowała się pójść w stronę organizacji eventów, podczas gdy np. Tadeusz Jacewicz z Sigmy powiedział nam, że większe przychody agencji są związane właśnie z rezygnacją z organizacji jednorazowych eventów. Czy to nie pokazuje strategicznej słabości agencji, która miała zajmować się relacjami inwestorskimi?
DA: Tak jak wcześniej powiedziałam, NewsPR nadal stawia na IR i PR, a organizacja eventów wzbogaca naszą ofertę. Taka strategia pokazuje siłę agencji i chęć rozwoju. Dział powstał w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie rynku. Lepiej, gdy klient może być obsługiwany kompleksowo przez jedną agencję niż, gdy musi współpracować z kilkoma podmiotami.
Red.: Czy dotychczasowe zlecenia na IR nie przynosiły wystarczających dochodów?
DA: Chodzi raczej o dojrzewanie i dorastanie do potrzeb rynku. Nasza oferta skierowana jest przede wszystkim do obecnych klientów agencji. Eventy mają być raczej uzupełnieniem strategii PR-owskiej niż głównymi, prowadzonymi dla nich, działaniami.
Red.:Czy na rynku eventów panuje i będzie Pani zdaniem panować coraz większa konkurencja (News PR poszerza ofertę, agencja ComPress ogłosiła, że chce zajmować się eventami, osobna agencja wyodrębniła się z Multi Communications)?
DA: Konkurencja oczywiście istnieje, ale takie usługi mają przed sobą świetną przyszłość – wynika to głównie z tego, że firmy coraz częściej dostrzegają możliwość budowania swojego wizerunku wzmacniając go organizowaniem eventów.
Red.: Ilu jest pracowników w NewsPR?
DA: 9 osób zatrudnionych oraz duża grupa stałych współpracowników i podwykonawców
Red.:A dyrektorów?
DA: 3 osoby
Red.: 9 pracowników łącznie?
DA:Tak, zatrudnionych na stałe – do tego dochodzi grupa stałych współpracowników i ekspertów zatrudnianych na przykład przy organizacji szkoleń medialnych, szkoleń z zakresu obowiązków informacyjnych czy planowania kampanii reklamowych IPO. Myślę, że takie proporcje to norma w polskich agencjach PR-owskich.
Rozmawiała Kinga Kubiak