Poradnik: Jak zdobyć większą liczbę followersów na Twitterze? Cz.1: Widoczność profilu

dodano: 
17.12.2015
komentarzy: 
0

Aby zyskać kolejne osoby zainteresowane śledzeniem Twojego profilu, wystarczy, że ułatwisz im jego znalezienie. O tym, jak to zrobić, pisze Sarah Dawley na blog.hootsuite.com w kilkuodcinkowym poradniku. Dziś prezentujemy część pierwszą na temat widoczności profilu w sieci.

Przede wszystkim uzupełnij profil

Zanim ktoś podejmie decyzję, czy chce zacząć śledzić twój profil, bardzo prawdopodobne, że najpierw go sprawdzi, mniej lub bardziej wnikliwie.

Twój profil na wiele sposobów komunikuje o tym, kim jesteś i co robisz. Aby przyciągnąć followersów, powinien zawierać:

1. Nazwę – jeśli nie udało Ci się ustawić idealnej nazwy użytkownika, upewnij się, że ta wybrana przez Ciebie odnosi się do Twojej marki we właściwy sposób. Nazwa nie powinna przekraczać 15 znaków. Im krótsza, tym lepsza.

2. Biogram – masz 160 znaków, żeby opisać siebie.

3. Lokalizację – udostępnij odbiorcom informację, gdzie mogą Cię znaleźć.

4. Dostęp do strony internetowej – linkuj do swojej strony internetowej lub bloga.

5. Zdjęcie profilowe – fotografia będzie wyświetlana przy każdym wysyłanym przez Ciebie tweecie. Upewnij się, że avatar ma odpowiednie wymiary (najlepiej 400x400 pixeli), bo tylko wtedy Twoi nowi i aktualni followersi będą mogli łatwo Cię zidentyfikować.

6. Zdjęcie w tle – największe zdjęcie usytuowane na górze Twojego profilu nie powinno być rozciągnięte ani rozpixelowane. Przez nieodpowiednie wymiary fotografii możesz zostać odebrany jako osoba nieprofesjonalna, i co więcej, nieumiejąca posługiwać się mediami społecznościowymi. 1500x1500 pixeli to najlepsze wymiary dla tego rodzaju zdjęcia. 

7. Przypięty tweet -  przypinanie to względnie nowa opcja i często pomijana. Gwarantuje, że wybrany przez nas post znajdzie się na samej górze naszej twitterowej tablicy i zostanie dostrzeżony przez odbiorców jako pierwszy. Przypinaj zatem te posty, które informują o aktualnych wydarzeniach albo takie, które według Ciebie mogą przyciągnąć nowych followersów.

Promuj swój twitterowy profil w innych miejscach

Osadzenie kanału Twittera na Twojej stronie internetowej pomoże odbiorcom łatwo odnaleźć twój profil w serwisie społecznościowym. Ponadto, aby zacząć śledzić konto, internauta nie będzie musiał opuszczać witryny. Podobnie jest z blogiem. Jeśli zamieścisz w postach swoje tweety, skierujesz potencjalnych followersów na swoje konto na Twitterze. Kolejnym sposobem na zwiększenie jego widoczności jest linkowanie do profilu w miejscu podpisu nadawcy i stopce w wiadomości mailowej.

Warto promować swoje twitterowe konto również na innych portalach społecznościowych. Jak? Od czasu do czasu o nim informować. Jednak samo llinkowanie postu do konta na Twitterze i zachęcanie odbiorców do jego śledzenia nie wystarczy. Daj internautom powód do obserwowania Twojego profilu. Możesz na przykład na swoim Facebooku opublikować informację o kodzie rabatowym dla nowych followersów Twojego Twittera.

Zintegruj Twittera z wydarzeniami w czasie rzeczywistym

Jeśli uczestniczysz w wydarzeniu bądź Twoja firma jest jego gospodarzem, poinformuj o tym na Twitterze za pomocą oficjalnego hashtagu przedsięwzięcia. To pozwoli Ci zaangażować uczestników oraz zwiększyć widoczność twojego twitterowego profilu dla nowych odbiorców. Poza hashtagami, warto w trakcie trwania wydarzenia, publikować na bieżąco także zdjęcia czy cytaty.

Śledzenie przez ludzi Twojego Twittera w trakcie wydarzenia powoduje szum i może pomóc pozycji Twojej firmy jako lidera opinii, to zaś ułatwi pozyskanie nowych followersów. Aby jeszcze bardziej zachęcić potencjalnych śledzących Twoje twitterowe konto, zorganizuj konkurs. Zaproponuj na przykład nagrodę dla tego, kto zada najbardziej prowokujące pytanie za pośrednictwem Twittera.

Wykorzystaj produkty i dostępne materiały offline

Zastanów się, gdzie możesz umieścić znak, który zachęcałby nowych bądź znanych Ci już klientów do śledzenia Twojego profilu na Twitterze. Pomocne mogą być zarówno Twoje produkty, jak i broszury, drukowane reklamy czy oznakowania informujące o wydarzeniach.

 

Źródło:

Blog.hootsuite.com, How to Attract and Engage More Twitter Followers, Sarah Dawley, 16.12.2015
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin